Publicaciones en las que colabora con C. Ayala Altamirano (9)

2024

  1. Growing patterns invention by primary education students

    Research in Mathematics Education

2023

  1. Atribuciones del sentido algebraico en educación primaria

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 100, pp. 21-29

  2. Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173

  3. Invención de problemas y sentencias como medio para evidenciar el pensamiento algebraico en Educación Primaria

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 155-162

2022

  1. A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298

  3. Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 13

  4. Promover el sentido algebraico en educación primaria: Tareas con patrones

    Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 111, pp. 51-65

  5. Word problems associated with the use of functional strategies among grade 4 students

    Mathematics Education Research Journal, Vol. 34, Núm. 2, pp. 317-341