DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
Departamento
Universidad de Huelva
Huelva, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Huelva (30)
2022
-
On metaphors in thinking about preparing mathematics for teaching: In memory of José (“Pepe”) Carrillo Yáñez (1959–2021)
Educational Studies in Mathematics, Vol. 111, Núm. 2, pp. 253-270
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2020
-
Interval estimation: methodological approaches and understanding difficulties
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 3, pp. 269-291
2019
-
What Makes Mathematics Teacher Knowledge Specialized? Offering Alternative Views
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 17, Núm. 1, pp. 153-172
2018
-
Conocimiento del contenido sobre correlación y regresión de futuros profesores
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 21, Núm. 3, pp. 325-348
-
Factores y usos de tecnologías digitales en la clase de matemáticas en educación primaria
Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, Núm. 86
-
The mathematics teacher’s specialised knowledge (MTSK) model*
Research in Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 236-253
2016
-
Developing a questionnaire to assess the probability content knowledge of prospective primary school teachers
Statistics Education Research Journal, Vol. 15, Núm. 2, pp. 197-215
-
Evaluación de dificultades en el análisis de varianza elemental por estudiantes de psicología
Investigación en Educación Matemática XX
-
Reflexiones con Moisés Coriat sobre la formación del profesor español de matemáticas de secundaria
Investigaciones en didáctica de la matemática: homenaje a Moisés Coriat (Comares), pp. 1
2015
-
Conocimiento matemático de profesores de primaria en formación para la enseñanza de la probabilidad: un estudio exploratorio
Práxis Educativa, Vol. 10, Núm. 1, pp. 11-34
-
Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 33, Núm. 1, pp. 127-150
-
Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table
International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16
-
Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table
International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16
2014
-
Mejorar nuestro propio conocimiento mediante el análisis de un episodio de la práctica – distintos focos de análisis
Investigación en Educación Matemática XVIII
-
Reflexiones sobre la naturaleza del conocimiento, las creencias y las concepciones
Un Marco teórico para el Conocimiento Especializado del Profesor de Matemáticas (Universidad de Huelva), pp. 9-22
2013
-
Psychology student's estimation of association
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 27, Núm. 47, pp. 759-778
2012
-
PROSPECTIVE TEACHERS' DIFFICULTIES IN SOLVING BAYES PROBLEMS
PROCEEDINGS OF THE 36TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: OPPORTUNITIES TO LEARN IN MATHEMATICS EDUCATION
-
THE TIME AXIS FALLACY: A STUDY WITH PROSPECTIVE SECONDARY SCHOOL TEACHERS
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI
-
Training school teachers to teach probability: reflections and challenges
CHILEAN JOURNAL OF STATISTICS, Vol. 3, Núm. 1, pp. 3-13