Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Huelva (30)

2022

  1. On metaphors in thinking about preparing mathematics for teaching: In memory of José (“Pepe”) Carrillo Yáñez (1959–2021)

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 111, Núm. 2, pp. 253-270

  2. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2020

  1. Interval estimation: methodological approaches and understanding difficulties

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 3, pp. 269-291

2019

  1. What Makes Mathematics Teacher Knowledge Specialized? Offering Alternative Views

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 17, Núm. 1, pp. 153-172

2018

  1. Conocimiento del contenido sobre correlación y regresión de futuros profesores

    RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 21, Núm. 3, pp. 325-348

  2. Factores y usos de tecnologías digitales en la clase de matemáticas en educación primaria

    Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, Núm. 86

  3. The mathematics teacher’s specialised knowledge (MTSK) model*

    Research in Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 236-253

2015

  1. Conocimiento matemático de profesores de primaria en formación para la enseñanza de la probabilidad: un estudio exploratorio

    Práxis Educativa, Vol. 10, Núm. 1, pp. 11-34

  2. Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 33, Núm. 1, pp. 127-150

  3. Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table

    International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16

  4. Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table

    International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16

2014

  1. Mejorar nuestro propio conocimiento mediante el análisis de un episodio de la práctica – distintos focos de análisis

    Investigación en Educación Matemática XVIII

  2. Reflexiones sobre la naturaleza del conocimiento, las creencias y las concepciones

    Un Marco teórico para el Conocimiento Especializado del Profesor de Matemáticas (Universidad de Huelva), pp. 9-22

2013

  1. Psychology student's estimation of association

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 27, Núm. 47, pp. 759-778

2012

  1. PROSPECTIVE TEACHERS' DIFFICULTIES IN SOLVING BAYES PROBLEMS

    PROCEEDINGS OF THE 36TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: OPPORTUNITIES TO LEARN IN MATHEMATICS EDUCATION

  2. THE TIME AXIS FALLACY: A STUDY WITH PROSPECTIVE SECONDARY SCHOOL TEACHERS

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI

  3. Training school teachers to teach probability: reflections and challenges

    CHILEAN JOURNAL OF STATISTICS, Vol. 3, Núm. 1, pp. 3-13