Departamento
DIDÁCTICA Y ORGANIZACIÓN ESCOLAR
Publicaciones (373) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
"Altmetrics": visibilidad social de la ciencia e investigación en el campo de la educación
Escuela digital y nuevas competencias docentes (Dykinson), pp. 213-234
-
"Fear of Missing Out" (FOMO) y experiencias en la red entre universitarios
Investigar en educación hoy: la transversalidad como horizonte (Dykinson), pp. 177-186
-
A Template for Implementing Interprofessional Education in Child Advocacy
Journal of Social Work Education, Vol. 59, Núm. 4, pp. 1146-1165
-
A response to Evangelist et al., 2023
Child Abuse and Neglect
-
Academics' perceptions regarding performance evaluations and the consequences for their professional and personal activity
Journal of Applied Research in Higher Education
-
Actitudes del alumnado universitario hacia el Patrimonio Cultural de Melilla
Avances y promoción en el desarrollo turístico de Melilla (Dykinson), pp. 377-388
-
Active methodologies and curricular sustainability in teacher training
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380
-
Adaptation and validation of an instrument for the evaluation of attitudes towards disability in early childhood education
European Early Childhood Education Research Journal
-
Adaptation and validation of the social skills scale for intercultural primary school pupils
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Algunos apuntes sobre el aprendizaje cooperativo y la motivación en el aula
Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 758-776
-
An Educational Framework in Digital Rights and Responsibilities for Young Entrepreneurs
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4
-
Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197
-
Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124
-
Analysis of a forced blended-learning program in social sciences higher education during the COVID-19 post-pandemic
Education and Training, Vol. 65, Núm. 2, pp. 298-311
-
Analysis of digital competence of educators (DigCompEdu) in teacher trainees: the context of Melilla, Spain
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 28, Núm. 2, pp. 585-612
-
Analysis of evaluative evidence on the effectiveness of e-leadership in higher education
Texto Livre, Vol. 16
-
Analyzing Family Diversity in the Educational Context: A Systematic Review
International Journal of Diversity in Education, Vol. 23, Núm. 1, pp. 35-50
-
Análisis bibliográfico de metodologías activas en Educación Física: aprendizaje cooperativo, aprendizaje basado en proyectos y gamificación
Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 460-482
-
Análisis de Marcos de Competencia Digital Docente para la Formación inicial de profesorado en seguridad digital
Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles, Vol. 16, Núm. 31, pp. 56-68
-
Análisis de estudios de robótica en educación infantil
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 2259-2266