Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Huelva (85)

2022

  1. Aprendizaje servicio en la transferencia investigadora

    Buenas prácticas de metodologías activas en el aula: Una revisión crítica (Síntesis), pp. 139-146

  2. Evaluations in the Moodle-Mediated Music Teaching-Learning Environment

    Technology, Knowledge and Learning, Vol. 27, Núm. 1, pp. 17-31

  3. On metaphors in thinking about preparing mathematics for teaching: In memory of José (“Pepe”) Carrillo Yáñez (1959–2021)

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 111, Núm. 2, pp. 253-270

  4. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2021

  1. Los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) en los planes estratégicos de las universidades públicas andaluzas

    Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible

2020

  1. El espacio Educa: estrategias para la creación de ambientes de aprendizaje interculturales en la escuela infantil

    Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa

  2. Interval estimation: methodological approaches and understanding difficulties

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 3, pp. 269-291

2019

  1. Clima motivacional en deportistas en función de la modalidad deportiva

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 8, Núm. 1, pp. 31-38

  2. Clima motivacional y niveles de ansiedad en futbolistas de categorías inferiores

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 35, pp. 164-169

  3. Evidence of effectiveness of bilingual education practices and programs in higher education

    Bilingual education under debate: Practice, research and teacher education (Servicio de Publicaciones), pp. 41-51

  4. Initial vocational education and training in a second chance school in Andalusia (Spain): A case study

    Australian Educational Researcher, Vol. 46, Núm. 5, pp. 827-842

  5. International MOOC trends in citizenship, participation and sustainability: Analysis of technical, didactic and content dimensions

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 20

  6. Physical activity, sedentary behaviour, physical fitness, and cognitive performance in women with fibromyalgia who engage in reproductive and productive work: the al-Ándalus project

    Clinical Rheumatology, Vol. 38, Núm. 12, pp. 3585-3593

  7. Prevalence of cyberbullying: Data from two education centres in Spain

    International Journal of Humanities Education, Vol. 17, Núm. 1, pp. 73-85

  8. Psychometric characteristics of the physical activity enjoyment scale in the context of physical activity in nature

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 24

  9. Rendimiento académico y emociones: experiencia en el ámbito universitario

    CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: Congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre

  10. TIC y aprendizaje personalizado

    Innovación y tecnología en contextos educativos (Universidad de Málaga (UMA)), pp. 939-949

  11. What Makes Mathematics Teacher Knowledge Specialized? Offering Alternative Views

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 17, Núm. 1, pp. 153-172