FACULTAD DE EDUCACIÓN, ECONOMÍA Y TECNOLOGÍA DE CEUTA
Facultad
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (23)
2022
-
Co-operative learning, psychometric adaptation, and invariability of the academic satisfaction scale in Spanish university students
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Self-efficacy and social support as protective variables that predict resistance to gravity in suicidal attempts
Journal of Men's Health, Vol. 18, Núm. 3
-
Use of ICT and social networks in the neurodevelopment of minors. Implications for the prevention of the risk of social exclusion
Texto Livre, Vol. 15
2021
-
Adaptation and Psychometric Properties in Spanish of the Herth Hope Index in People Who have Attempted Suicide
Psychiatric Quarterly, Vol. 92, Núm. 1, pp. 169-175
-
Early childhood intervention for families of children with Down syndrome
Excelling in Life with Down Syndrome (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 17-35
2020
-
Assessment of emotional intelligence in adults with down syndrome: Psychometric properties of the Emotional Quotient Inventory
PloS one, Vol. 15, Núm. 7, pp. e0236087
-
Development and diagnosis of a teaching experience using participatory methods: Towards an ecosystemic learning in higher education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 15
-
Evaluation of the Emotional and Cognitive Regulation of Young People in a Lockdown Situation Due to the Covid-19 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Gamificación en el grado de educación social. La mediación como resolución de conflictos: un proyecto gamificado que mejora nos niveles de motivación y satisfacción de los estudiantes
Nuevas dimensiones de la educación: gamificación, TIC y e-learning (GKA Ediciones - Eagora), pp. 39-45
-
Resilience and the variables that encourage it in young sub-saharan Africans who migrate
Children and Youth Services Review, Vol. 119
-
Self-inflicted injuries in adolescents and young adults: A longitudinal approach
Psicothema, Vol. 32, Núm. 3, pp. 322-328
-
Validez de la versión española del Herth Hope Index y la Beck Hopelessness Scale en personas que han realizado una tentativa de suicidio
Actas Espanolas de Psiquiatria, Vol. 48, Núm. 4, pp. 163-168
-
Validity of the spanish version of the Herth Hope Index and The Beck Hopelessness Scale in people who have attempted suicide
Actas espanolas de psiquiatria, Vol. 48, Núm. 4, pp. 163-168
2019
-
Analysis of teachers' intercultural sensitivity levels in multicultural contexts
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 11
-
Productive, structural and dynamic study of the concept of sustainability in the educational field
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 20
2017
-
Investigación sobre la integración de las TIC en la política curricular y atención a la diversidad del profesorado andaluz de las facultades de ciencias de la educación
Entornos y estrategias educativas para la inclusión social (Comares), pp. 409-415
2016
-
Spatio-temporal gait disorder and gait fatigue index in a six-minute walk test in women with fibromyalgia
Clinical Biomechanics, Vol. 33, pp. 1-6
2015
-
Una experiencia de diagnóstico e intervención en centros de primaria y secundaria
Etic@net: Revista científica electrónica de Educación y Comunicación en la Sociedad del Conocimiento, Vol. 15, Núm. 2, pp. 327-349
2014
-
Analysis of the performance of women with Fibromyalgia in the six-Minute Walk Test and its relation with health and quality of life
Journal of Sports Medicine and Physical Fitness, Vol. 54, Núm. 4, pp. 511-517
-
Intervención para la mejora de las competencias básicas en alumnado universitario : una experiencia del EUMSAFA-ÚBEDA
Experiencias e innovación docente en el contexto actual de la docencia universitaria (Ourense : Educación editora), pp. 343-347