FACULTAD DE EDUCACIÓN, ECONOMÍA Y TECNOLOGÍA DE CEUTA
Faculty
Universidad Pablo de Olavide
Sevilla, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad Pablo de Olavide (37)
2024
-
Exploring the physiological benefits of carrying a suspended backpack versus a traditional backpack
Ergonomics, Vol. 67, Núm. 1, pp. 95-101
2023
-
An exploration of the motor unit behaviour during the concentric and eccentric phases of a squat task performed at different speeds
Sports Biomechanics
-
Diagnostics Using the Change-of-Direction and Acceleration Test (CODAT) of the Biomechanical Patterns Associated with Knee Injury in Female Futsal Players: A Cross-Sectional Analytical Study
Diagnostics, Vol. 13, Núm. 5
2022
-
Body mass index and aerobic capacity: The key variables for good performance in soldiers
European Journal of Sport Science, Vol. 22, Núm. 10, pp. 1467-1474
-
The Negative Effects of Technology on Education: A Bibliometric and Topic Modeling Mapping Analysis (2008-2019)
International Journal of Instruction, Vol. 15, Núm. 2, pp. 37-60
2021
-
Actitudes medioambientales de la juventud universitaria en ciudades de costa e interior
Educar para construir sociedades más inclusivas: retos y claves de futuro (Narcea), pp. 111-132
-
Are Men and Women Equally Affected by Load Carriage While Landing? Analysis of Balance in Spanish Infantry Soldiers
Motor control, Vol. 26, Núm. 1, pp. 48-57
-
Fomento de la educación para el emprendimiento para la inclusión sociolaboral de los estudiantes
Educación e igualdad de oportunidades (Dykinson), pp. 39-52
-
Obstacle course soldiers’ reaction and perception time: Combat equipment load effects
Journal of Psychology in Africa, Vol. 31, Núm. 4, pp. 434-438
2020
-
Analysis of interpersonal competences in the use of ICT in the Spanish university context
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
-
Concepciones de los estudiantes universitarios sobre los ámbitos de profesionalización del educador/a social
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
Environmental education, an essential instrument to implement the sustainable development goals in the university context
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 19, pp. 1-23
-
Gamification to improve student activation in learning
Texto Livre, Vol. 13, Núm. 3, pp. 278-293
-
Multicultural repercussions in linguistic development: Effectson academic performance
Psico-USF, Vol. 25, Núm. 2, pp. 331-342
-
Relación de los factores asociados en el desarrollo de experiencias gamificadas
Campus Virtuales, Vol. 9, Núm. 1, pp. 113-123
-
University as change manager of attitudes towards environment (The importance of environmental education)
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
2019
-
Avanzando hacia la inclusión intercultural: percepciones de los menores extranjeros no acompañados de centros educativos españoles
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 12, Núm. 1, pp. 331-350
-
Lengua materna, cultura y rendimiento en un contexto multicultural de Educación Infantil
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 18, Núm. 2, pp. 44-54
-
Liderazgo distribuido y la teoría de la actividad: una aproximación conceptual
La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social
-
Los valores constitucionales en los jóvenes europeos: singularidades por países
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 12, pp. 137-152