FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN Y DEL DEPORTE MELILLA
Facultad
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Almería (71)
2024
-
Physical activity as a mediator of stress, anxiety and depression on well-being in physical education teachers
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 1, pp. 117-129
2023
-
Efectos de la práctica de actividad física en niños y adolescentes con discapacidad
Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 37-44
-
Investigación y mediación en patrimonio cultural. Museos, entornos y paisajes sensoriales: prólogo
Investigación y mediación en patrimonio cultural museos, entornos y paisajes sensoriales (Dykinson), pp. 10-12
-
La actividad física como elemento de mejora para la calidad de vida de adolescentes con discapacidad en educación primaria y secundaria
Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 23-29
-
Proof of concept of prehabilitation: a combination of education and behavioural change, to promote physical activity in people with fibromyalgia
BMJ open, Vol. 13, Núm. 7, pp. e070609
-
Sexuality and Religious Ethics: Analysis in a Multicultural University Context
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 2
2022
-
Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
-
Art-based action-research tools during confinement by COVID-19 based on the work Journey around my room by Xavier de Maistre
Kepes, Vol. 19, Núm. 25, pp. 463-468
-
Basic psychological need frustration scale: Adaptation and validation to active commuting to school in Spanish children and adolescents
Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Vol. 91, pp. 346-356
-
Effects of a Personalised Physical Exercise Program on University Workers Overall Well-Being: “UAL-Activa” Program
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 18
-
El arte textil como proceso de investigación-acción en la formación del profesorado: una profundización en torno a las poéticas visuales y expresivas de nuestras inquietudes
Educación siglo XXI: Nuevos retos, nuevas soluciones. Volumen 2 (Dykinson), pp. 577-592
-
HOW PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS INTERPRET PUPILS’ SOLUTIONS TO A FAIR GAME TASK
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
Efectos de un programa de ejercicio físico multicomponente sobre la condición física, la autoestima, la ansiedad y la depresión de personas adultas-mayores
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 1024-1028
-
Physical, cognitive and emotional outcomes in older adults exercisers: A systematic review
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 16, Núm. 3, pp. 1075-1093
-
Prejudiced Attitudes of Nursing Students in Southern Spain Toward Migrant Patients
Journal of Transcultural Nursing, Vol. 32, Núm. 4, pp. 434-442
-
Profiles of motivation, fear of failure and anxiety in young handball players: A cross-sectional study
International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 16, Núm. 3, pp. 658-669
-
Supervised Exercise Immediately After Bariatric Surgery: the Study Protocol of the EFIBAR Randomized Controlled Trial
Obesity Surgery, Vol. 31, Núm. 10, pp. 4227-4235
2020
-
Anxiety, depression, health-related quality of life and physical-educative fitness in middle-age women
Revista de psicología del deporte, Vol. 29, Núm. 3, pp. 75-83
-
Emotional intelligence in the educational field: a meta-analysis
Anales de psicología, Vol. 36, Núm. 1, pp. 84-91
-
Emotions as predictors of life satisfaction among university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-15