Etnomatemáticas en artesanías de trenzado y concepciones sobre las matemáticas en la formación docente
- Veronica Albanese res.
ISSN: 0212-4521, 2174-6486
Argitalpen urtea: 2015
Alea: 33
Zenbakia: 1
Orrialdeak: 277-278
Mota: Iruzkinak
Beste argitalpen batzuk: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
Laburpena
Relatem una recerca doctoral en etnomatemàtica, presentada com a reagrupació de publicacions, que gira al voltant de dos focus d'interès: un d'antropològic, relacionat amb les matemàtiques y formes de pensar matemàticament que entren en joc en la labor artesanal del trenat, i un altre educatiu, respecte a les concepcions que s'evidencien en la formació docent (inicial o permanent) sobre la naturalesa de les matemàtiques. Un recorregut històric sobre el sorgiment de l’etnomatemàtica ens indica el relativisme cultural com a base filosòfica d'aquest programa de recerca i aportem la nostra pròpia identificació de dues postures en les indagacions etnomatemàtiques. Després revisem diverses maneres de relacionar l’etnomatemàtica amb l'educació per argumentar el nostre plantejament sobre aquest tema.