Etnomatemáticas en artesanías de trenzado y concepciones sobre las matemáticas en la formación docente

  1. Veronica Albanese res.
Revista:
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

ISSN: 0212-4521 2174-6486

Ano de publicación: 2015

Volume: 33

Número: 1

Páxinas: 277-278

Tipo: Recensión

DOI: 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.1614 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

Relatem una recerca doctoral en etnomatemàtica, presentada com a reagrupació de publicacions, que gira al voltant de dos focus d'interès: un d'antropològic, relacionat amb les matemàtiques y formes de pensar matemàticament que entren en joc en la labor artesanal del trenat, i un altre educatiu, respecte a les concepcions que s'evidencien en la formació docent (inicial o permanent) sobre la naturalesa de les matemàtiques. Un recorregut històric sobre el sorgiment de l’etnomatemàtica ens indica el relativisme cultural com a base filosòfica d'aquest programa de recerca i aportem la nostra pròpia identificació de dues postures en les indagacions etnomatemàtiques. Després revisem diverses maneres de relacionar l’etnomatemàtica amb l'educació per argumentar el nostre plantejament sobre aquest tema.