Aspectos diacrónicos y sincrónicos del españolrelación con la adquisición del lenguaje escrito

  1. Defior Citoler, Sylvia Ana
  2. Serrano, Francisca
Revista:
Estudios de Psicología = Studies in Psychology

ISSN: 0210-9395 1579-3699

Año de publicación: 2014

Título del ejemplar: Lectura: transparencia ortográfica del español

Volumen: 35

Número: 3

Páginas: 462-475

Tipo: Artículo

DOI: 10.1080/02109395.2014.974422 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

In this article we intend to describe the evolution of the Spanish linguistic system (spoken and written) from both diachronic and synchronic perspectives, as well as to describe its current form; the main aim is to show how current Spanish language characteristics influence and explain, in part, the existing data about literacy acquisition in Spanish.

Información de financiación

This study was partially financed by the PSI2010-21983-C02-01 project of MINECO and the HUM-820 group of the Junta de Andalucía. / Este trabajo ha sido parcialmente