Estrategias por alumnos con trastorno del espectro autista al resolver una tarea que involucra una relación funcional
- Goñi-Cervera, J. 1
- Cañadas, M. C. 1
- Polo-Blanco, I. 2
-
1
Universidad de Granada
info
-
2
Universidad de Cantabria
info
- Diago, P. D. (coord.)
- Yáñez, D. F. (coord.)
- González-Astudillo, M. T. (coord.)
- Carrillo, D. (coord.)
Verlag: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM
ISBN: 978-84-09-32184-1
Datum der Publikation: 2021
Seiten: 311-318
Kongress: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (24. 2021. Valencia)
Art: Konferenz-Beitrag
Zusammenfassung
In this study we describe the strategies that five primary school students with autism spectrumdisorder show when solving generalization tasks in a functional context of algebraic thinking. Wedesigned and applied a questionnaire with different questions involving particular cases and thegeneral case. We observed a variety of strategies, predominating drawing modeling strategies toobtain particular cases. One of the five students obtained the general rule. We present someimplications of the results for future studies.