Estrategias por alumnos con trastorno del espectro autista al resolver una tarea que involucra una relación funcional

  1. Goñi-Cervera, J. 1
  2. Cañadas, M. C. 1
  3. Polo-Blanco, I. 2
  1. 1 Universidad de Granada
    info

    Universidad de Granada

    Granada, España

    ROR https://ror.org/04njjy449

  2. 2 Universidad de Cantabria
    info

    Universidad de Cantabria

    Santander, España

    ROR https://ror.org/046ffzj20

Livre:
Investigación en Educación Matemática XXIV
  1. Diago, P. D. (coord.)
  2. Yáñez, D. F. (coord.)
  3. González-Astudillo, M. T. (coord.)
  4. Carrillo, D. (coord.)

Éditorial: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

ISBN: 978-84-09-32184-1

Année de publication: 2021

Pages: 311-318

Congreso: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (24. 2021. Valencia)

Type: Communication dans un congrès

Résumé

In this study we describe the strategies that five primary school students with autism spectrumdisorder show when solving generalization tasks in a functional context of algebraic thinking. Wedesigned and applied a questionnaire with different questions involving particular cases and thegeneral case. We observed a variety of strategies, predominating drawing modeling strategies toobtain particular cases. One of the five students obtained the general rule. We present someimplications of the results for future studies.