JUAN
LUPIÁÑEZ CASTILLO
CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
Publicacións nas que colabora con JUAN LUPIÁÑEZ CASTILLO (18)
2024
-
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 140-227
-
On the reliability of value-modulated attentional capture: An online replication and multiverse analysis
Behavior Research Methods
2023
-
Attentional differences between gaze and arrows processing: where vs what are eyes looking at
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 44, Núm. 2
2022
-
Cognitive Control Modulates the Expression of Implicit Sequence Learning: Congruency Sequence and Oddball-Dependent Sequence Effects
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 48, Núm. 8, pp. 842-855
-
Integration of Facial Expression and Gaze Direction in Individuals with a High Level of Autistic Traits
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5
-
What gaze adds to arrows: Changes in attentional response to gaze versus arrows in childhood and adolescence
British Journal of Psychology, Vol. 113, Núm. 3, pp. 718-738
2020
-
Asymmetrical effects of control on the expression of implicit sequence learning
Psychological Research, Vol. 84, Núm. 8, pp. 2157-2171
2016
-
Brain networks of temporal preparation: A multiple regression analysis of neuropsychological data
NeuroImage, Vol. 142, pp. 489-497
2014
2011
-
Cognitive-behavioral therapy for insomnia improves attentional function in fibromyalgia syndrome: A pilot, randomized controlled trial
Journal of Health Psychology, Vol. 16, Núm. 5, pp. 770-782
2010
-
Evaluación de las dimensiones de valencia, activación, frecuencia subjetiva de uso y relevancia para la ansiedad, la depresión y la ira de 238 sustantivos en una muestra universitaria
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 31, Núm. 2, pp. 241-273
2009
-
Sequential congruency effects in implicit sequence learning
Consciousness and Cognition, Vol. 18, Núm. 3, pp. 690-700
2006
-
El efecto de parpadeo atencional: Influencia de las palabras negativas en una tarea de categorization de la Valencia afectiva
Psicothema, Vol. 18, Núm. 3, pp. 525-530
-
El efecto de parpadeo atencional: influencia de las palabras negativas en una tarea de categorización de la valencia afectiva
Psicothema, Vol. 18, Núm. 3, pp. 525-530
-
Erratum: The problem of reversals in assessing implicit sequence learning with serial reaction time tasks (Experimental Brain Research (2006) DOI: 10.1007/s00221-006-0523-6)
Experimental Brain Research
-
Qualitative differences between implicit and explicit sequence learning
Journal of Experimental Psychology: Learning Memory and Cognition, Vol. 32, Núm. 3, pp. 475-490
-
The problem of reversals in assessing implicit sequence learning with serial reaction time tasks
Experimental Brain Research, Vol. 175, Núm. 1, pp. 97-109