Evaluación e Intervención psicoeducativa de las necesidades específicas de apoyo educativo
PSICO-NEAE
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (12)
2020
-
Development and diagnosis of a teaching experience using participatory methods: Towards an ecosystemic learning in higher education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 15
2019
-
Linguistic and non-linguistic prosodic skills in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 90, pp. 92-100
2017
-
Effects of fluency training on reading competence in primary school children: The role of prosody
Learning and Instruction, Vol. 52, pp. 59-68
-
El autoconcepto y el uso de estrategias de trabajo autónomo en los estudiantes universitarios
CUICIID 2017: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia
2016
-
Lexical stress awareness and orthographic stress in Spanish
Learning and Individual Differences, Vol. 45, pp. 144-150
-
OVERCOMING READING COMPREHENSION DIFFICULTIES: AN OVERVIEW OF "COMPRENDEME" PROJECT
INTED2016: 10TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2015
-
A cross-sectional study of fluency and reading comprehension in Spanish primary school children
Journal of Research in Reading, Vol. 38, Núm. 3, pp. 272-285
-
Impaired stress awareness in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 37, pp. 152-161
-
Suprasegmental Phonology Development and Reading Acquisition: A Longitudinal Study
Scientific Studies of Reading, Vol. 19, Núm. 1, pp. 51-71
2014
-
¿Predicen las habilidades suprasegmentales la adquisición de la lectoescritura en educación primaria?
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 914-920
2008
-
133. Relaciones entre conciencia fonológica y prosodia
Psicología y Educación: un lugar de encuentro
-
261. Influencia de la conciencia prosódica en el lenguaje escrito: ¿está mediada por la conciencia fonológica?
Psicología y Educación: un lugar de encuentro