Publicaciones en las que colabora con José Rafael López-Arcos (31)

2018

  1. Introduciendo una historia interactiva en una experiencia geolocalizada

    Revista Colombiana de Computación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 69-85

  2. Modelo para la integración de procesos educativos en una aventura gráfica

    Campus Virtuales, Vol. 7, Núm. 1, pp. 33-50

2017

  1. Design methodology for educational games based on graphical notations: Designing Urano

    Entertainment Computing, Vol. 18, pp. 1-14

  2. Designing stories for educational video games: Analysis and evaluation

    International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, Vol. 12, Núm. 4, pp. 1-13

  3. Diseño de videojuegos orientado a la educación emocional

    Libro de Actas del V Congreso Internacional de Videojuegos y Educación. CIVE'17 (5º. 2017.Tenerife)

  4. Introducing an interactive story in a geolocalized experience

    ACM International Conference Proceeding Series

  5. The graphic adventure as an instrument to assist comprehensive reading

    ACM International Conference Proceeding Series

2016

  1. A formal method to design and evaluate interactive stories for pervasive learning games

    Proceedings of the European Conference on Games-based Learning

  2. Diseño de una narrativa interactiva para experiencias geolocalizadas

    Actas del XVII Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador. Interacción 2016

  3. Interactive narrative design for geolocated experiences

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. Living-UGR: Una aventura gráca geolocalizada para difundir el patrimonio de la Universidad de Granada

    CEUR Workshop Proceedings

2015

  1. A design process for balanced educational video games with collaborative activities

    DYNA: revista de la Facultad de Minas. Universidad Nacional de Colombia. Sede Medellín, Vol. 82, Núm. 193, pp. 223-232

  2. Evaluación continua para aprendizaje basado en competencias: Una propuesta para videojuegos educativos

    IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 21

  3. Evaluación de una historia interactiva: Una aproximación basada en emociones

    CEUR Workshop Proceedings

  4. The importance of emotions in the interactive stories design

    ACM International Conference Proceeding Series

2014

  1. A method to analyze efficiency of the story as a motivational element in video games

    Proceedings of the European Conference on Games-based Learning

  2. Continuous assessment in educational video games. A roleplaying approach

    ACM International Conference Proceeding Series

  3. Designing stories for educational video games: A Player-Centered approach

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. Designing stories for educational video games: A Player-Centered approach

    Proceedings of the 3rd Workshop on Design in Educational Environments: Albacete, Spain June 9th, 2014

  5. Diseñando videojuegos para aprender de forma divertida: En busca del equilibrio perdido

    CEUR Workshop Proceedings