Publicaciones en las que colabora con MARÍA DEL MAR FUENTES FUENTES (32)

2021

  1. Emprendimiento de mujeres en España. Análisis con datos GEM 2020.

    Observatorio del Emprendimiento de España

2020

  1. Emprendedoras rurales: El papel de las redes virtuales en la era post Covid-19

    Encuentro Ibérico de Investigación y Educación de emprendimiento GEM-CEE: ABSTRACTS (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 161-164

  2. Global Entrepreneurship Monitor: Informe GEM España 2019-2020

    Editorial de la Universidad de Cantabria

2018

  1. Bricolage and growth in social entrepreneurship organisations

    Entrepreneurship and Regional Development, Vol. 30, Núm. 3-4, pp. 362-389

  2. In Good Company: When Small and Medium-Sized Enterprises Acquire Multiplex Knowledge from Key Commercial Partners

    Journal of Small Business Management, Vol. 56, Núm. 2, pp. 294-311

2016

  1. The role of gendered institutional contexts in the rate and type of women's entrepreneurship across countries

    Women's Entrepreneurship in Global and Local Contexts (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 21-42

2015

  1. Entrepreneurial orientation and knowledge acquisition: effects on performance in the specific context of women-owned firms

    International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 11, Núm. 3, pp. 695-717

2012

  1. Academic women's entrepreneurship in Spain and Scotland: A multilevel institutional approach

    Global Women's Entrepreneurship Research: Diverse Settings, Questions and Approaches (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 56-74

  2. Influencia de los contactos de negocios en la orientación a la innovación de las empresas de mujeres

    Economía industrial, Núm. 383, pp. 85-94

  3. Innovativeness and Performance in Women-Owned Small Firms: The Role of Knowledge Acquisition

    Journal of Small Business and Entrepreneurship, Vol. 25, Núm. 3, pp. 307-326

  4. Knowledge acquisition and corporate entrepreneurship: Insights from Spanish SMEs in the ICT sector

    Journal of World Business, Vol. 47, Núm. 3, pp. 397-408

  5. La adquisición de conocimiento a través de relaciones interorganizativas y la orientación emprendedora

    Cuadernos de economía y dirección de la empresa, Vol. 15, Núm. 3, pp. 141-153

  6. Strategic flexibility and change: The impact of social networks

    Journal of Management and Organization, Vol. 18, Núm. 1, pp. 2-15

  7. Un modelo de aprendizaje basado en el fomento del trabajo autónomo del alumno aplicado a la disciplina de dirección de operaciones en el ámbito empresarial (PID 09-141)

    Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada.: Vol. 1 (Editorial Universidad de Granada), pp. 149-154