ADRIÁN
SEGURA ROBLES
PROFESOR PERMANENTE LABORAL
Jesús
López Belmonte
Publicacións nas que colabora con Jesús López Belmonte (17)
2024
-
Flipped learning como herramienta generadora de mejoras académicas en educación superior
Revista Fuentes, Vol. 26, Vol. 1, pp. 13-22
2022
-
Benefits of Using the Learning Management System based on Flipped Learning Methodology
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 24
-
Innovating in nutrition education: Application of gamification and digital resources in high school students
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 43, pp. 438-446
2021
-
Adaptation and validation of the motivated strategies for learning questionnaire for spanish adolescents
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 11, Núm. 1, pp. 142-153
-
Gamification application on primary education: Escape room
Teaching in Social Sciences. Learning centred in the student with ICTS (Dykinson), pp. 89-96
-
Gamifying the training of future teachers as a successful innovative practice in the university environment
Accessibility of vulnerability Groups: from ICTS to Emotions (Dykinson), pp. 139-151
-
Projection of e-learning in higher education: a study of its scientific production in web of science
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 11, Núm. 1, pp. 20-32
-
What does literature teach about digital pathology? A bibliometric study in Web of Science
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 16, pp. 106-121
2020
-
Análisis bibliométrico del método blended learning en la educación superior en web of science
Innovación Docente e Investigación en Educación: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 145-158
-
Análisis de redes de colaboración sobre gamificación en el ámbito universitario
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Análisis sobre la producción científica del aprendizaje invertido en ciencias sociales
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Aprendizaje invertido en educación: análisis bibliométrico del corpus científico
Innovación Docente e Investigación en Educación y Ciencias Sociales: Avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 467-476
-
Blended learning en educación superior: Un mapeo científico en Web of Science
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Gamificación en el ámbito universitario: análisis de colaboración científica y evolución temática
Innovación Docente e Investigación en Educación: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 1035-1046
-
Proyección del e-learning en educación superior: Un estudio de suproducción científica en Web of Science
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Scientific mapping of gamification in web of science
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 10, Núm. 3, pp. 832-847
2019
-
Gamification in Primary Education Grade. A Project of Gamification in Tutorial Action Subject to Increase Motivation and Satisfaction of the Students
Trends and good practices in research and teaching: a Spanish-English collaboration (Octaedro), pp. 227-242