Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Huelva (22)

2022

  1. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2020

  1. Interval estimation: methodological approaches and understanding difficulties

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 3, pp. 269-291

2018

  1. Conocimiento del contenido sobre correlación y regresión de futuros profesores

    RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 21, Núm. 3, pp. 325-348

2015

  1. Conocimiento matemático de profesores de primaria en formación para la enseñanza de la probabilidad: un estudio exploratorio

    Práxis Educativa, Vol. 10, Núm. 1, pp. 11-34

  2. Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 33, Núm. 1, pp. 127-150

  3. Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table

    International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16

  4. Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table

    International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16

2013

  1. Psychology student's estimation of association

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 27, Núm. 47, pp. 759-778

2012

  1. PROSPECTIVE TEACHERS' DIFFICULTIES IN SOLVING BAYES PROBLEMS

    PROCEEDINGS OF THE 36TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: OPPORTUNITIES TO LEARN IN MATHEMATICS EDUCATION

  2. THE TIME AXIS FALLACY: A STUDY WITH PROSPECTIVE SECONDARY SCHOOL TEACHERS

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI

  3. Training school teachers to teach probability: reflections and challenges

    CHILEAN JOURNAL OF STATISTICS, Vol. 3, Núm. 1, pp. 3-13

  4. UNDERTANDING OF CHI-SQUARED TEST BY PSYCHOLOGY STUDENTS

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI

2011

  1. Dificultades en la formulación de hipótesis estadísticas por estudiantes de Psicología

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 27, pp. 41-61

  2. PROSPECTIVE TEACHERS' COMMON AND SPECIALIZED KNOWLEDGE IN A PROBABILITY TASK

    PROCEEDINGS OF THE SEVENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME 7)

  3. PSYCHOLOGY STUDENTS' ESTIMATION OF ASSOCIATION

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XV

2009

  1. DIFFICULTIES OF MEXICAN STUDENTS IN THE COMPARISON OF ORDINAL DATA

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XIII

  2. El lenguaje de los gráficos estadísticos

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 18, pp. 93-104