CAROLINA
FERNÁNDEZ JIMÉNEZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (62) CAROLINA FERNÁNDEZ JIMÉNEZ publications
2024
-
Familia, relaciones sociales y mayores en el contexto de la transformación digital
Revista de derecho de la seguridad social. Laborum, Núm. 6, pp. 303-313
-
Self-perceptions of ageing and perceived health status: The mediating role of cognitive functioning and physical activity
Ageing and Society, Vol. 44, Núm. 3, pp. 622-641
2023
-
Familia, relaciones sociales y mayores en el contexto de la transformación digital
Los sistemas de protección social ante la incidencia de la disrupción digital (Comares), pp. 391-404
-
Shall we play together? Game-based learning for engagement and classroom climate in Spanish socially deprived communities
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2022
-
Acquisition of Learning and Empathy Towards Patients in Nursing Students Through Online Escape Room: An Exploratory Qualitative Study
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 15, pp. 103-110
-
The use of digital escape rooms in nursing education
BMC Medical Education, Vol. 22, Núm. 1
2021
-
Factors to enhance the development of inclusive university communities: ideas, beliefs and attitudes of university teachers towards disability
Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 3, pp. 541-548
-
Testing the factorial validity of the classroom engagement inventory with spanish students
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 14, pp. 1011-1018
-
Testing the structural validity of the self-stigma scale in relatives of people with autism in the spanish context
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 14
2020
-
DMI - diseño de materiales inclusivos: Herramientas para el desarrollo de actitudes positivas en educación infantil
Investigación en el ámbito escolar: nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas. (Dykinson), pp. 287-296
-
The influence of the scout movement as a free time option on improving academic performance, self-esteem and social skills in adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 14, pp. 1-10
-
Validation of the lasher and faulkender anxiety about aging scale (AAS) for the Spanish context
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 12, pp. 1-10
2019
-
Análisis de propuestas de actuación docente en el ámbito de la atención a la diversidad: asignatura “trastornos del desarrollo”
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 391-406
-
Autonomous work and skill learning strategies applying problem-based learning: Experience of innovation in subjects related to disability
Innovations in Education and Teaching International, Vol. 56, Núm. 5, pp. 617-627
-
Autonomous work and skill learning strategies applying problem-based learning:: Experience of innovation in subjects related to disability
Innovations in education and teaching international, Vol. 56, Núm. 5, pp. 617-627
-
Capacidades diversas y educación social
, 2019
-
Capítulo 4. Promoción del envejecimiento activo: adaptación y preparación a la jubilación
Envejecimiento activo y vida laboral (Comares), pp. 53-70
-
El café filosófico: La filosofía viva a través del diálogo
I Congrés d'Humanitats, Ciències Socials i Educació: Alacant, 1 i 2 de juny de 2018 (Servicio de Publicaciones), pp. 233
-
Formación en competencias del alumnado de educación en la atención a la diversidad: diferencias según la titulación
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 497-504
-
La atención a las necesidades educativas especiales en el ámbito universitario desde una perspectiva práctica innovadora
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 455-464