CAROLINA
YUDES GÓMEZ
Investigadora en el periodo 2021-2023
Publicaciones (14) Publicaciones de CAROLINA YUDES GÓMEZ
2022
-
The Moderating Effect of Emotional Intelligence on Problematic Internet Use and Cyberbullying Perpetration Among Adolescents: Gender Differences
Psychological Reports, Vol. 125, Núm. 6, pp. 2902-2921
2021
-
Adolescentes ciberacosadores y uso problemático de Internet: el papel protector de las autovaloraciones centrales
Revista española de pedagogía, Vol. 79, Núm. 279, pp. 231-248
2020
-
Predictive factors of cyberbullying perpetration amongst spanish adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-14
2019
-
Ciberagresión, adicción a internet e inteligencia emocional en adolescentes: un análisis de diferencias de género
Voces de la Educación, Núm. 2, pp. 27-44
2018
-
Ciberacoso y uso problemático de Internet en Colombia, Uruguay y España: Un estudio transcultural
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 56, pp. 49-58
2016
-
The time-course of processing of grammatical class and semantic attributes of words: Dissociation by means of ERP
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 37, Núm. 2, pp. 105-126
2015
-
Bilingualism modulates dual mechanisms of cognitive control: Evidence from ERPs
Neuropsychologia, Vol. 66, pp. 157-169
2013
-
Comprehension and error monitoring in simultaneous interpreters
Applied Psycholinguistics, Vol. 34, Núm. 5, pp. 1039-1057
2012
-
Coordinating comprehension and production in simultaneous interpreters: Evidence from the Articulatory Suppression Effect
Bilingualism: Language and cognition, Vol. 15, Núm. 2, pp. 329-339
-
Coordinating comprehension and production in simultaneous interpreters: Evidence from the Articulatory Suppression effect
Bilingualism, Vol. 15, Núm. 2, pp. 329-339
2011
-
Procesos cognitivos en intérpretes simultáneos: comprensión, memoria de trabajo y funciones ejecutivas = Cognitive processes in simultaneous interpreters : comprehension, working memory and executive functions
[Granada] : Editorial de la Universidad de Granada, 2011
-
The influence of expertise in simultaneous interpreting on non-verbal executive processes
Frontiers in Psychology, Vol. 2, Núm. OCT
2010
-
Cognate effects in bilingual language comprehension tasks
NeuroReport, Vol. 21, Núm. 7, pp. 507-512
2007
-
Factores atencionales en una tarea de Escucha Dicótica (ED)
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico]