ELVIRA
MENDOZA LARA
Investigadora en el periodo 2013-2014
MARÍA GLORIA
CARBALLO GARCÍA
Investigadora en el periodo 2001-2020
Publicaciones en las que colabora con MARÍA GLORIA CARBALLO GARCÍA (25)
2024
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Grammatical comprehension in language and communication disorders
Clinical Linguistics and Phonetics, Vol. 38, Núm. 9, pp. 819-837
2023
2018
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Word-initial rhotic clusters in Spanish-speaking preschoolers in Chile and Granada, Spain
Clinical Linguistics and Phonetics, Vol. 32, Núm. 5-6, pp. 481-505
2017
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Desempeño gramatical y narrativo en niños con Trastorno Específico del Lenguaje
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 69, pp. 67-90
2015
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Word structures of Granada Spanish-speaking preschoolers with typical versus protracted phonological development
International Journal of Language and Communication Disorders, Vol. 50, Núm. 3, pp. 298-311
2014
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Grammatical comprehension in spanish-speaking children with specific language impairment (SLI)
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-12
2012
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A Spanish pilot investigation for a crosslinguistic study in protracted phonological development
Clinical Linguistics and Phonetics, Vol. 26, Núm. 3, pp. 255-272
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La práctica basada en la evidencia en la logopedia española: Actitudes, usos y barreras
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 30, Núm. 1, pp. 29-52
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Repetición de pseudopalabras en niños con síndrome de Down
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 26, pp. 377-390
2010
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CEG 2-4 (test de comprensión de estructuras gramaticales de 2 a 4 años): estudio piloto
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 30, Núm. 2, pp. 62-72
2008
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Psychometric properties of a grammatical comprehension test
Revista de Neurologia, Vol. 47, Núm. 1, pp. 21-26
2007
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A study of theory of mind in a group of schizophrenic patients using a mental verb extension task
Psychopathology, Vol. 40, Núm. 6, pp. 405-417
2006
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La morfosintaxis inventada en niños con T.E.L. (Trastorno específico del lenguaje)
Lexicografía y enseñanza de la lengua española: Actas de las XI Jornadas sobre la Enseñanza de la Lengua Española
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Test de comprensión de estructuras gramaticales (CEG)
Lexicografía y enseñanza de la lengua española: Actas de las XI Jornadas sobre la Enseñanza de la Lengua Española
2003
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Acoustic and perceptual indicators of normal and pathological voice
Folia Phoniatrica et Logopaedica, Vol. 55, Núm. 2, pp. 102-114
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Temporal variability in speech segments of Spanish: Context and speaker related differences
Speech Communication, Vol. 40, Núm. 4, pp. 431-447
2002
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Descripción, evaluación y tratamiento de los trastornos de aprendizaje
Manual de psicología clínica infantil y del adolescente: trastornos específicos (Pirámide), pp. 159-182
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Perceptual analysis in different voice samples: Agreement and reliability
Perceptual and Motor Skills, Vol. 94, Núm. 3 PART 2, pp. 1187-1195
2000
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Acoustic characteristics of trill productions by groups of Spanish children
Clinical Linguistics and Phonetics, Vol. 14, Núm. 8, pp. 587-601
1999
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Vocal tremor and psychological stress
Journal of Voice, Vol. 13, Núm. 1, pp. 105-112