Publications (43) ESTHER MORALES ORTIZ publications

2023

  1. Does jumping conducted before the swimming start elicit underwater enhancement?

    International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 18, Núm. 2, pp. 427-436

  2. Influencia de diferentes metodologías de enseñanza-aprendizaje en el rendimiento académico de la asignatura Fundamentos de Enseñanza de la Natación del Grado en Ciencias del Deporte de la Universidad de Granada

    Tendencias educativas en el siglo XXI: perspectivas de todos los miembros de la comunidad educativa (Dykinson), pp. 227-238

  3. Lower fatigue and faster recovery of ultra-short race pace swimming training sessions

    Research in Sports Medicine, Vol. 31, Núm. 1, pp. 21-34

2022

  1. Are the 50 m Race Segments Changed From Heats to Finals at the 2021 European Swimming Championships?

    Frontiers in Physiology, Vol. 13

  2. Biophysical Impact of 5-Week Training Cessation on Sprint Swimming Performance

    International journal of sports physiology and performance, Vol. 17, Núm. 10, pp. 1463-1472

  3. The relationship between tethered swimming, anaerobic critical velocity, dry-land strength, and swimming performance

    International Journal of Performance Analysis in Sport, Vol. 22, Núm. 3, pp. 407-421

2021

  1. Aprendiendo a enseñar el modelo de educación deportiva en profesorado de Educación Física en formación inicial: efectos sobre la auto-eficacia docente y la motivación hacia la enseñanza

    Escenarios educativos investigadores: hacia una educación sostenible (Dykinson), pp. 200-212

  2. Can sport education improve attitudes towards physical education in secondary school?

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 21, Núm. 83, pp. 435-450

  3. Swimming with Swimsuit and Wetsuit at Typical vsCold-water Temperatures (26 vs. 18 ℃)

    International Journal of Sports Medicine, Vol. 42, Núm. 14, pp. 1305-1312

  4. ¿Puede la educación deportiva mejorar las actitudes hacia la educación física en secundaria?

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 21, Núm. 83, pp. 435-450

2019

  1. Metodología activa para la mejora de la iniciación al voleibol

    Metodologías activas en Ciencias del deporte. Vol. I (Wanceulen Editorial), pp. 307-340

  2. Regression analysis model applied to age-group swimmers: 50m race component times analysis

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 14, Núm. 2, pp. 315-324