Publicaciones en las que colabora con Natalia Padilla Zea (62)

2018

  1. Introduciendo una historia interactiva en una experiencia geolocalizada

    Revista Colombiana de Computación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 69-85

  2. Modelo para la integración de procesos educativos en una aventura gráfica

    Campus Virtuales, Vol. 7, Núm. 1, pp. 33-50

  3. PLAGER-VG: platform for managing educational multiplayer video games

    Multimedia Tools and Applications, Vol. 77, Núm. 2, pp. 2115-2152

2017

  1. Designing stories for educational video games: Analysis and evaluation

    International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, Vol. 12, Núm. 4, pp. 1-13

  2. Diseño de videojuegos orientado a la educación emocional

    Libro de Actas del V Congreso Internacional de Videojuegos y Educación. CIVE'17 (5º. 2017.Tenerife)

  3. Introducing an interactive story in a geolocalized experience

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. The graphic adventure as an instrument to assist comprehensive reading

    ACM International Conference Proceeding Series

2016

  1. Diseño de una narrativa interactiva para experiencias geolocalizadas

    Actas del XVII Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador. Interacción 2016

  2. Interactive narrative design for geolocated experiences

    ACM International Conference Proceeding Series

  3. Living-UGR: Una aventura gráca geolocalizada para difundir el patrimonio de la Universidad de Granada

    CEUR Workshop Proceedings

2015

  1. A design process for balanced educational video games with collaborative activities

    DYNA: revista de la Facultad de Minas. Universidad Nacional de Colombia. Sede Medellín, Vol. 82, Núm. 193, pp. 223-232

  2. Evaluación continua para aprendizaje basado en competencias: Una propuesta para videojuegos educativos

    IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 21

  3. Evaluación de una historia interactiva: Una aproximación basada en emociones

    CEUR Workshop Proceedings

  4. Teaching emotions to children by using video games

    ACM International Conference Proceeding Series

  5. The importance of emotions in the interactive stories design

    ACM International Conference Proceeding Series

2014

  1. A Method to Analyze Efficiency of the Story as a Motivational Element in Video Games

    PROCEEDINGS OF THE 8TH EUROPEAN CONFERENCE ON GAMES BASED LEARNING (ECGBL 2014), VOLS 1 AND 2

  2. A method to analyze efficiency of the story as a motivational element in video games

    Proceedings of the European Conference on Games-based Learning

  3. Continuous assessment in educational video games. A roleplaying approach

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. Design guidelines to foster cooperation in digital environments

    Technology, Pedagogy and Education, Vol. 23, Núm. 3, pp. 375-396

  5. Designing stories for educational video games: A Player-Centered approach

    ACM International Conference Proceeding Series