JOSÉ LUIS
UBAGO JIMÉNEZ
PROF. AYUDANTE DOCTOR
INMACULADA
GARCÍA MARTÍNEZ
PROFESORA AYUDANTE DOCTORA
INMACULADA GARCÍA MARTÍNEZ-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (22)
2022
-
Promoting professionalism through preservice teachers’ collaboration
European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 5, pp. 634-652
2021
-
Analysis of the pre-service teachers’ academic stress based on their self-concept and personality
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 11
-
Una experiencia didáctica innovadora de aprendizaje-servicio en Educación Superior
Educar y formar a la generación Z: experiencias derivadas de la investigación (Octaedro), pp. 139-148
2020
-
Building a common project by promoting pedagogical coordination and educational leadership for school improvement: A structural equation model
Social Sciences, Vol. 9, Núm. 4
-
Emotions as predictors of life satisfaction among university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-15
-
Pedagogical coordination in secondary schools from a distributed perspective. Adaptation of the distributed leadership inventory (dli) in the Spanish context
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 7, pp. 1-19
-
School principals in Spain: Interplay of leaders, teachers and context
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4, pp. 1-14
2019
-
Autoconcepto, rendimiento académico y actividad física: un estudio en población escolar
Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 11, Núm. 1, pp. 661-676
-
Development of emotional intelligence through physical activity and sport practice. A systematic review
Behavioral Sciences, Vol. 9, Núm. 4
-
Prevención y tratamiento de lesiones lumbares con herramientas físico-médicas: Una revisión sistemática
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 5, Núm. 2, pp. 232-249
2018
-
Avanzando hacia un nuevo modelo de enseñanza. La incorporación de las redes sociales en las aulas universitarias
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-366. Recursos tecnológicos para la formación en evaluación en la estructura del ple en la educación física universitaria
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Dispositivos tecnológicos en educación física
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Educational leadership training, the construction of learning communities. A systematic review
Social Sciences, Vol. 7, Núm. 12
-
Exergames. Una herramienta educativa para la mejora de la salud en edad escolar
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Influencia de las nuevas tecnologías en el autoconcepto de los escolares de educación primaria
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Problemática del uso de las nuevas tecnologías en el ámbito educativo: Ciberbullying
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
The pedagogical leadership of the mathematics faculty: A systematic review
Education Sciences, Vol. 8, Núm. 4
-
Uso de videojuegos en estudiantes
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
2017
-
Capítulo 30. Educación e inclusión. Guía para la educación inclusiva
Respuestas e intervenciones educativas en una sociedad diversa (Comares), pp. 275-280