JOAQUÍN MANUEL
MARTÍNEZ VAQUERO
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (21) Publicaciones de JOAQUÍN MANUEL MARTÍNEZ VAQUERO
2024
-
Aprendizaje y desarrollo de la personalidad
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 140-227
2022
-
Cognitive Control Modulates the Expression of Implicit Sequence Learning: Congruency Sequence and Oddball-Dependent Sequence Effects
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 48, Núm. 8, pp. 842-855
2020
-
Asymmetrical effects of control on the expression of implicit sequence learning
Psychological Research, Vol. 84, Núm. 8, pp. 2157-2171
2017
-
Recollection and familiarity for words and faces: a study comparing Remember–Know judgements and the Process Dissociation Procedure
Memory, Vol. 25, Núm. 1, pp. 19-34
2016
-
Los procesos motores
Mente y cerebro: de la psicología experimental a la neurociencia cognitiva : Pío Tudela, una trayectoria científica (Alianza), pp. 187-204
2012
-
Iniciación a la carrera investigadora en Neurociencia Cognitiva (PID 09-186)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada. (Editorial Universidad de Granada), pp. 923-932
2011
-
Dyslexic children show deficits in implicit sequence learning, but not in explicit sequence learning or contextual cueing
Annals of Dyslexia, Vol. 61, Núm. 1, pp. 85-110
2010
-
Attention, Awareness of Contingencies, and Control in Spatial Localization: A Qualitative Difference Approach
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 36, Núm. 6, pp. 1342-1357
2009
-
Experimenta la investigación: prácticum de investigación en neurociencias del comportamiento
1.as Jornadas andaluzas de innovación docente universitaria: 2 y 3 de diciembre de 2009, Córdoba
-
Sequential congruency effects in implicit sequence learning
Consciousness and Cognition, Vol. 18, Núm. 3, pp. 690-700
2008
-
Aprendizaje de conceptos y organización del conocemiento. Una aproximación desde la Neurociencia cognitiva
Prototipos: lenguaje y representación en las personas ciegas (Servicio de Publicaciones), pp. 51-68
-
Context-specific learning and control: The roles of awareness, task relevance, and relative salience
Consciousness and Cognition, Vol. 17, Núm. 1, pp. 22-36
2007
-
'Comparisons of traumatic and positive memories in people with and without PTSD profile'
Applied Cognitive Psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 117-130
-
Correlatos cerebrales distintivos del aprendizaje consciente e inconsciente: Una aproximación desde el aprendizaje de secuencias
Revista de Neurologia, Vol. 45, Núm. 10, pp. 615-623
2006
-
El efecto de parpadeo atencional: Influencia de las palabras negativas en una tarea de categorization de la Valencia afectiva
Psicothema, Vol. 18, Núm. 3, pp. 525-530
-
El efecto de parpadeo atencional: influencia de las palabras negativas en una tarea de categorización de la valencia afectiva
Psicothema, Vol. 18, Núm. 3, pp. 525-530
-
Erratum: The problem of reversals in assessing implicit sequence learning with serial reaction time tasks (Experimental Brain Research (2006) DOI: 10.1007/s00221-006-0523-6)
Experimental Brain Research
-
Qualitative differences between implicit and explicit sequence learning
Journal of Experimental Psychology: Learning Memory and Cognition, Vol. 32, Núm. 3, pp. 475-490
-
The problem of reversals in assessing implicit sequence learning with serial reaction time tasks
Experimental Brain Research, Vol. 175, Núm. 1, pp. 97-109
2005
-
The perirhinal cortex of the rat is necessary for spatial memory retention long after but not soon after learning
Physiology and Behavior, Vol. 86, Núm. 1-2, pp. 118-127