MARCELINO JOSÉ
CABRERA CUEVAS
PROFESOR COLABORADOR
Publicaciones (21) Publicaciones de MARCELINO JOSÉ CABRERA CUEVAS
2022
-
Intervals and Possibility Degree Formulae for Usage Prioritization of Cartagena Coastal Military Batteries
Communications in Computer and Information Science
2021
-
The role of metaheuristics as solutions generators
Symmetry, Vol. 13, Núm. 11
2017
-
SIGUEME: Technology-based intervention for low-functioning autism to train skills to work with visual signifiers and concepts
Research in Developmental Disabilities, Vol. 64, pp. 25-36
2016
-
Fiabilidad de la versión informatizada del Test de Figuras Conocidas 20 (MFF-20)
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 48, Núm. 1, pp. 167-174
2015
-
Política de revisión y mantenimiento de la calidad técnica y accesibilidad web institucional en la Universidad de Granada
Formación virtual inclusiva y de calidad para el siglo XXI: [actas del VI Congreso Internacional sobre Calidad y Accesibilidad de la Formación Virtual (CAFVIR 2015)]
2014
-
Propiedades psicométricas del Matching Familiar Figures Test 20 (MFFT-20) por ordenador
Retos actuales de educación y salud transcultural (2) (Universidad de Almería)
2011
-
Monitoring the learning process through the use of mobile devices
Handbook of Research on Mobility and Computing: Evolving Technologies and Ubiquitous Impacts (IGI Global), pp. 368-380
2010
-
Using the ACOLEP-MD architecture: Application to edutainment
Procedia - Social and Behavioral Sciences
2009
-
Design of adaptative video game interfaces: A practical case of use in special education
Computer-Aided Design of User Interfaces VI - Proceedings of the 7th International Conference on Computer-Aided Design of User Interfaces, CADUI 2008
-
Design of educational multiplayer videogames: A vision from collaborative learning
Advances in Engineering Software, Vol. 40, Núm. 12, pp. 1251-1260
-
Design of videogames in special education
New Trends on Human-Computer Interaction: Research, Development, New Tools and Methods (Springer London), pp. 43-51
-
Diseño de videojuegos colaborativos y educativos centrado en la Jugabilidad
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 4, Núm. 3, pp. 191-198
-
From CSCL To VGSCL A new approximation to collaborative learning
CSEDU 2009 - Proceedings of the 1st International Conference on Computer Supported Education
2008
-
Playability: The Secret of the Educational Videogame Design
2ND EUROPEAN CONFERENCE ON GAMES BASED LEARNING
-
Playability: The secret of the educational videogame design
Proceedings of the European Conference on Games-based Learning
2007
-
Aportación 3: La evaluación por colegas y la autoevaluación como medio de mejora de la acción docente del profesorado universitario.: Una propuesta para el aula en la escuela técnica superior de ingenierías informática y de telecomunicación
Evaluación de los procesos de enseñanza - aprendizaje en la universidad y su adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior (Granada : Universidad de Granada, 2007), pp. 159-188
-
Using videogames in special education
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2006
-
Setting up a multimodal dialogue system for ubiquitous environments
HCI RELATED PAPERS OF INTERACCION 2004
1999
-
Modelisation of co-operative work
DESIGN, SPECIFICATION AND VERIFICATION OF INTERACTIVE SYSTEMS'99
-
Towards user interfaces prototyping from algebraic specification
DESIGN, SPECIFICATION AND VERIFICATION OF INTERACTIVE SYSTEMS'99