Publicaciones (21) Publicaciones de MARCELINO JOSÉ CABRERA CUEVAS

2016

  1. Fiabilidad de la versión informatizada del Test de Figuras Conocidas 20 (MFF-20)

    Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 48, Núm. 1, pp. 167-174

2015

  1. Política de revisión y mantenimiento de la calidad técnica y accesibilidad web institucional en la Universidad de Granada

    Formación virtual inclusiva y de calidad para el siglo XXI: [actas del VI Congreso Internacional sobre Calidad y Accesibilidad de la Formación Virtual (CAFVIR 2015)]

2014

  1. Propiedades psicométricas del Matching Familiar Figures Test 20 (MFFT-20) por ordenador

    Retos actuales de educación y salud transcultural (2) (Universidad de Almería)

2011

  1. Monitoring the learning process through the use of mobile devices

    Handbook of Research on Mobility and Computing: Evolving Technologies and Ubiquitous Impacts (IGI Global), pp. 368-380

2010

  1. Using the ACOLEP-MD architecture: Application to edutainment

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

2009

  1. Design of adaptative video game interfaces: A practical case of use in special education

    Computer-Aided Design of User Interfaces VI - Proceedings of the 7th International Conference on Computer-Aided Design of User Interfaces, CADUI 2008

  2. Design of educational multiplayer videogames: A vision from collaborative learning

    Advances in Engineering Software, Vol. 40, Núm. 12, pp. 1251-1260

  3. Design of videogames in special education

    New Trends on Human-Computer Interaction: Research, Development, New Tools and Methods (Springer London), pp. 43-51

  4. Diseño de videojuegos colaborativos y educativos centrado en la Jugabilidad

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 4, Núm. 3, pp. 191-198

  5. From CSCL To VGSCL A new approximation to collaborative learning

    CSEDU 2009 - Proceedings of the 1st International Conference on Computer Supported Education

2008

  1. Playability: The Secret of the Educational Videogame Design

    2ND EUROPEAN CONFERENCE ON GAMES BASED LEARNING

  2. Playability: The secret of the educational videogame design

    Proceedings of the European Conference on Games-based Learning

2007

  1. Aportación 3: La evaluación por colegas y la autoevaluación como medio de mejora de la acción docente del profesorado universitario.: Una propuesta para el aula en la escuela técnica superior de ingenierías informática y de telecomunicación

    Evaluación de los procesos de enseñanza - aprendizaje en la universidad y su adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior (Granada : Universidad de Granada, 2007), pp. 159-188

  2. Using videogames in special education

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

1999

  1. Modelisation of co-operative work

    DESIGN, SPECIFICATION AND VERIFICATION OF INTERACTIVE SYSTEMS'99

  2. Towards user interfaces prototyping from algebraic specification

    DESIGN, SPECIFICATION AND VERIFICATION OF INTERACTIVE SYSTEMS'99