MARIA RUTH
JIMENEZ LISO
Universidad de Murcia
Murcia, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad de Murcia (6)
2022
-
Què li passa al coronavirus en presència de sabó? Les lleis ponderals per diferenciar canvis físics de canvis químics
Educació Química. EduQ, Núm. 30
2021
-
Cambiar la forma de enseñar las reacciones ácido-base: del modelo de Arrhenius al modelo de Lewis
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 103, pp. 31-37
-
Emotional and Cognitive Preservice Science Teachers’ Engagement While Living a Model-Based Inquiry Science Technology Engineering Mathematics Sequence About Acid-Base
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
STEAM views from a need: the case of the chewing gum and pH sensopill
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 909-941
2020
-
Changing How We Teach Acid-Base Chemistry: A Proposal Grounded in Studies of the History and Nature of Science Education
Science and Education, Vol. 29, Núm. 5, pp. 1291-1315
-
Socio-ecological controversies in the news as trigger of a model-based inquiry instructional sequence about the effect of global warming on the great barrier reef
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11