ROMINA GISELE
SAUCEDO ARAÚJO
PROFESORA SUSTITUTA (LOSU)
YAIRA MARÍA
BARRANCO RUIZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con YAIRA MARÍA BARRANCO RUIZ (10)
2023
-
A systematic review in device-measured physical activity during active commuting to/from school: practical considerations to assess when, where, and how much it occurs
Transport Reviews, Vol. 43, Núm. 5, pp. 888-913
-
El desplazamiento al centro educativo como estrategia para la promoción de AF en contexto escolar: aplicaciones prácticas para su evaluación
Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 209-222
2022
2021
-
A school-based randomized controlled trial to promote cycling to school in adolescents: The paco study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-21
-
El desplazamiento activo al centro educativo e indicadores de salud asociados: protocolo de evaluación del estudio PACO «Pedalea y Anda al Colegio» y su aplicación en educación secundaria
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 649-657
-
Feasibility and reliability of the Spanish version of the Youth Activity Profile questionnaire (YAP-Spain) in children and adolescents
Journal of Sports Sciences, Vol. 39, Núm. 7, pp. 801-807
2020
-
El juego y la gamificación en la escuela para la promoción de actividad física: aproximaciones conceptuales y claves para su implementación en Educación Física
Experiencias e Investigaciones en Contextos Educativos (Dykinson), pp. 246-267
-
Feasibility and reliability of a questionnaire to assess the mode, frequency, distance and time of commuting to and from school: The paco study.
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 14, pp. 1-15
-
Psychometric characteristics of a commuting-to-school behaviour questionnaire for families
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-12
-
School-based interventions for promoting physical activity using games and gamification: A systematic review protocol
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 14, pp. 1-11