RAFAEL
MONTOYA JUÁREZ
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
CELIA
MARTÍ GARCÍA
Chercheuse dans le période 2015-2015
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec CELIA MARTÍ GARCÍA (14)
2020
-
Content analysis of the effects of palliative care learning on the perception by nursing students of dying and dignified death
Nurse Education Today, Vol. 88
-
Nursing Professionals’ Attitudes, Strategies, and Care Practices Towards Death: A Systematic Review of Qualitative Studies
Journal of Nursing Scholarship, Vol. 52, Núm. 3, pp. 301-310
2019
-
Cultural adaptation, validation, and analysis of the self-efficacy in palliative care scale for use with Spanish nurses
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 23
-
The concept of death in children aged from 9 to 11 years: Evidence through inductive and deductive analysis of drawings
Death Studies, Vol. 43, Núm. 8, pp. 467-477
-
Understanding the occupational adaptation process and well-being of older adults in magallanes (Chile): A qualitative study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 19
2018
-
Cultural Influences in the Processing of Emotion Schemas Related to Death and Violence: A Pilot Study
Revista de estudios sociales, Núm. 66, pp. 71-79
-
Factors Influencing the Life Experiences of Individuals with Inflammatory Bowel Disease
Gastroenterology Nursing, Vol. 41, Núm. 2, pp. 120-130
-
Percepciones de los profesionales sobre la atención prestada, obstáculos y dilemas éticos relacionados con el final de la vida en hospitales, centros de Atención Primaria y residencias de ancianos
Anales del sistema sanitario de Navarra, Vol. 41, Núm. 1, pp. 35-46
2017
-
Facing death. Student's thoughts towards the feeling of their own death
Anales de psicología, Vol. 33, Núm. 3, pp. 630-640
2016
-
Formación en cuidados paliativos y efecto en la evaluación emocional de imágenes de muerte
Medicina Paliativa, Vol. 23, Núm. 2, pp. 72-78
2015
-
Mejorando la comunicación con el paciente en fase terminal y su familia a través de escenarios interactivos -proyecto de innovación docente e_mpaty- (PID 12-136)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada. (Editorial Universidad de Granada), pp. 338-347
2014
-
Adquisición de competencias profesionales. Soporte vital (PID 11-41)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada (Editorial Universidad de Granada), pp. 1006-1017
-
Cuidados paliativos, ansiedad y actitudes ante la muerte en alumnos de Enfermería
FECIES 2013: X Foro Internacional sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior
2013
-
Psychological responses of terminally ill patients who are experiencing suffering: A qualitative study
International Journal of Nursing Studies, Vol. 50, Núm. 1, pp. 53-62