ROCÍO
ÁLVAREZ ARROYO
PROFESORA AYUDANTE DOCTORA
CARMEN
BATANERO BERNABEU
Investigadora en el periodo 2020-2021
Publicaciones en las que colabora con CARMEN BATANERO BERNABEU (15)
2024
-
Teaching and learning of probability
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 1, pp. 5-17
2023
-
Relating students' proportional reasoning level and their understanding of fair games
Journal on Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 4, pp. 663-682
-
Research on children’s reasoning in comparing probabilities
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 39, Núm. 1
2022
-
High school probabilistic reasoning when interpreting COVID-19 data
REDIMAT, Vol. 11, Núm. 2, pp. 117-139
2021
-
Building sample spaces linked to different events: An exploratory study with primary school students
Educacion Matematica, Vol. 33, Núm. 1, pp. 181-207
-
Comparing probabilities in urns: A study with primary school students
Uniciencia, Vol. 35, Núm. 2
-
Construcción de espacios muestrales asociados a distintos tipos de sucesos: un estudio exploratorio con estudiantes de Educación Primaria
Educación matemática, Vol. 33, Núm. 1, pp. 181-207
-
El inicio del razonamiento probabilístico en educación infantil
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 15, Núm. 4, pp. 267-288
-
Prospective mathematics teachers understanding of classical and frequentist probability
Mathematics, Vol. 9, Núm. 19
-
Razonamiento probabilístico de estudiantes de bachillerato en la interpretación de noticias
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Significados personales del concepto de juego equitativo en niños y niñas costarricenses
Innovaciones educativas, Vol. 23, Núm. 34, pp. 228-243
-
Solving probabilistic tasks in geometrical context by primary school students
Educacao and Realidade, Vol. 46, Núm. 3
2020
-
Comprendiendo la independencia y el condicionamiento
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 89, pp. 10-13
-
Comprensión del intervalo de confianza por estudiantes de Bachillerato
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 18, pp. 103-117
-
Semiotic conflicts related to confidence interval in high school and engineering students
Educação Matemática Debate, Vol. 4, Núm. 10