Publications (53) SALVADOR MORAL CUADRA publications

filter_list

2025

  1. AUTHENTICITY OF ARCHITECTURE, PLACE ATTACHMENT, IDENTITY AND SUPPORT FOR SUSTAINABLE TOURISM IN WORLD HERITAGE CITIES

    Tourism and Hospitality Management, Vol. 31, Núm. 1, pp. 81-92

  2. Circular economy practices in wine tourism: Environmental policies and strategies for the development of wine routes in Spain

    International Journal of Gastronomy and Food Science, Vol. 39

  3. El nuevo orden del turismo global: Trump 2.0 puede redirigir los flujos turísticos y crear nuevas dinámicas en el sector.....

    Inversión: el semanario líder de bolsa, economía y gestión de patrimonios, Núm. 1345, pp. 42-43

  4. Gestión de proyectos de turismo fronterizo: Análisis de la influencia de los días de estancia desde la valoración de los servicios ofertados

    Nuevas dimensiones de cambio en el panorama turístico actual. Melilla como destino emergente (Dykinson), pp. 259-265

  5. Nuevas dimensiones de cambio en el panorama turístico actual. Melilla como destino emergente coord.

    Dykinson

  6. Participación comunitaria y apoyo al ecoturismo en áreas naturales protegidas. Evidencias desde la República Dominicana

    Cuadernos geográficos de la Universidad de Granada, Vol. 64, Núm. 1, pp. 5-23

  7. Problem-based learning for the development of sustainable attitudes and knowledge in engineering students: evidence from the Dominican Republic

    International Journal of Sustainability in Higher Education

  8. Travelling with dogs: drivers, constraints, and emotions

    Anatolia

  9. Turismo cinematográfico en España: Luces, cámara y acción en Morón de la Frontera (España)

    Nuevas dimensiones de cambio en el panorama turístico actual. Melilla como destino emergente (Dykinson), pp. 326-333

2024

  1. Discovering flamenco show audience tourists’ profile: Sentiment analysis, opinions and attitudes

    Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 32

  2. Does the education level of residents influence the support for sustainable tourism?

    Current Issues in Tourism, Vol. 27, Núm. 19, pp. 3165-3183

  3. El papel del deporte como motor del turismo en Melilla a través de las redes sociales

    Presente y futuro de Melilla: Estrategias de gobernanza y políticas públicas (Dykinson), pp. 421-430

  4. Exploring the three-dimensional effect of corporate social responsibility on brand equity, corporate reputation, and willingness to pay. A study of the fashion industry

    Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 79

  5. Framework for Enhancing the Social Impact of Tourism Research

    Springer Proceedings in Business and Economics

  6. Framework for Enhancing the Social Impact of Tourism Research

    Tourism and ICTs: Advances in Data Science, Artificial Intelligence and Sustainability

  7. Gastrotourists' profiles through their motivations, opinions, and perceptions: An artificial neural networks approach

    International Journal of Tourism Research, Vol. 26, Núm. 3

  8. Lights! Camera! Action! Unveiling film tourists' profile

    Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development

  9. Organizaciones del Sector Turístico

    Centenario del Turismo Español (Nexo ediciones), pp. 465-490

  10. Reflexiones sobre las perspectivas y enfoques de la autenticidad en el desarrollo del turismo sostenible

    Derecho, igualdad y transformación social (Dykinson), pp. 153-161

2023

  1. Análisis de la eficiencia del servicio de promoción turística en las entidades locales

    II Foro de turismo ciudad de Melilla: Melilla, una historia compartida (Dykinson), pp. 201-206