
MARÍA TAMARA
POLO SÁNCHEZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (82) MARÍA TAMARA POLO SÁNCHEZ publications
2025
-
Differences in the effectiveness of three techniques for modifying children’s attitudes towards disability in early childhood education
European Journal of Special Needs Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 144-160
-
Variables influencing teachers’ attitudes towards disability at different educational stages
Teachers and Teaching: Theory and Practice, Vol. 31, Núm. 1, pp. 104-117
2024
-
Design and validation of a programme to improve attitudes towards disability in early childhood education
International Journal of Inclusive Education
-
Estudio del Desarrollo Vocacional, Autoeficacia y Expectativas de Resultado en Estudiantes de Educación con y sin Discapacidad
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 22, Núm. 64, pp. 575-602
-
Variables influencing teachers’ attitudes towards disability at different educational stages
Teachers and Teaching: Theory and Practice
2023
-
Adaptación y aplicación del cuento tradicional como herramienta para fomentar actitudes positivas hacia la discapacidad visual en Educación Infantil
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 16, Núm. 1, pp. 42-54
-
Adaptation and validation of an instrument for the evaluation of attitudes towards disability in early childhood education
European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 31, Núm. 5, pp. 772-783
-
Attitudes Toward Disability in Early Childhood Education: A Methodological Review
Exceptionality, Vol. 31, Núm. 4, pp. 241-257
-
Perceptions of university students with disabilities in Spain: ideas and beliefs about attitudes towards their inclusion
Disability and Society, Vol. 38, Núm. 8, pp. 1435-1450
2021
-
Attitudes towards Persons with Disabilities by Educational Science Students: Importance of Contact, Its Frequency and the Type of Disability
International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 68, Núm. 5, pp. 617-626
-
Estudio de cuentos inclusivos para el alumnado de educación infantil
Polyphōnía. Revista de Educación Inclusiva, Vol. 5, Núm. 1
-
Factors to enhance the development of inclusive university communities: ideas, beliefs and attitudes of university teachers towards disability
Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 3, pp. 541-548
2020
-
Análisis de cuentos inclusivos para el alumnado de educación infantil
Investigación en el ámbito escolar: nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas. (Dykinson), pp. 231-250
-
Análisis de las Actitudes hacia la Discapacidad de la Familia en Educación Infantil
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 13, Núm. 1, pp. 75-91
-
DMI - diseño de materiales inclusivos: Herramientas para el desarrollo de actitudes positivas en educación infantil
Investigación en el ámbito escolar: nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas. (Dykinson), pp. 287-296
2019
-
Análisis de propuestas de actuación docente en el ámbito de la atención a la diversidad: asignatura “trastornos del desarrollo”
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 391-406
-
Autonomous work and skill learning strategies applying problem-based learning: Experience of innovation in subjects related to disability
Innovations in Education and Teaching International, Vol. 56, Núm. 5, pp. 617-627
-
Autonomous work and skill learning strategies applying problem-based learning:: Experience of innovation in subjects related to disability
Innovations in education and teaching international, Vol. 56, Núm. 5, pp. 617-627
-
Formación en competencias del alumnado de educación en la atención a la diversidad: diferencias según la titulación
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 497-504
-
La atención a las necesidades educativas especiales en el ámbito universitario desde una perspectiva práctica innovadora
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 455-464