Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Extremadura (26)

2023

  1. A systematic review in device-measured physical activity during active commuting to/from school: practical considerations to assess when, where, and how much it occurs

    Transport Reviews, Vol. 43, Núm. 5, pp. 888-913

  2. Are 24-hour movement recommendations associated with obesity-related indicators in the young population? A meta-analysis

    Obesity, Vol. 31, Núm. 11, pp. 2727-2739

  3. Centros educativos promotores de actividad física: estrategias basadas en la evidencia científica

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 437, pp. 37-51

  4. Contribution of active commuting to and from school to device-measured physical activity levels in young people: A systematic review and meta-analysis

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 33, Núm. 11, pp. 2110-2124

  5. Editorial: Family and school-based interventions to increase adolescents' leisure-time physical activity

    Frontiers in Psychology

  6. Efectos de un programa de intervención escolar para promover el desplazamiento activo en bicicleta de los adolescentes

    MHSalud: Movimiento Humano y Salud, Vol. 20, Núm. 2

  7. El uso de las tecnologías para la promoción de hábitos saludables en adolescentes: el proyecto fiteens

    Libro de abstract: XVII Jornadas de Innovación Universitaria: La tecnología en la transformación del aprendizaje (Dykinson), pp. 62-64

  8. Is high teacher directiveness always negative? Associations with students’ motivational outcomes in physical education

    Teaching and Teacher Education, Vol. 132

  9. Students’ need satisfaction and frustration profiles: Differences in outcomes in physical education and physical activity-related variables

    European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 4, pp. 563-581

  10. What is the role of adherence to 24-hour movement guidelines in relation to physical fitness components among adolescents?

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 33, Núm. 8, pp. 1373-1383

  11. ¿Son los estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria lo suficientemente activos durante el recreo?

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 437, pp. 16-27