SARA
RODRÍGUEZ CUADRADO
PROFESORA PERMANENTE LABORAL
Publicaciones (19) Publicaciones de SARA RODRÍGUEZ CUADRADO
2023
-
Beyond the conservative hypothesis: a meta-analysis of lexical-semantic processing in Williams syndrome
Language and Cognition, Vol. 44, Núm. 6
-
Exploring the (lack of) facilitative effect of emoji for word processing
Computers in Human Behavior, Vol. 139
-
Replacing academic journals
Royal Society Open Science, Vol. 10, Núm. 7
-
Sign iconicity helps learning new words for abstract concepts in a foreign language
Second Language Research, Vol. 39, Núm. 3, pp. 873-898
-
Subjective age of acquisition norms for 1604 English words by Spanish L2 speakers of English and their relationship with lexico-semantic, affective, sociolinguistic and proficiency variables
Behavior Research Methods, Vol. 55, Núm. 8, pp. 4437-4454
2022
-
'Good for you!' Processing social emotions in L2 discourse comprehension: An ERP study
Bilingualism, Vol. 26, Núm. 2, pp. 440-445
-
Entrenamiento metafonológico para el desarrollo de la lectoescritura en el alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje
I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas
-
Estrategias de aprendizaje eficaces: ¿las aplica el profesorado y el alumnado de las Facultades de Educación?
I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas
-
Would You Sacrifice Yourself to Save Five Lives? Processing a Foreign Language Increases the Odds of Self-Sacrifice in Moral Dilemmas
Psychological Reports, Vol. 125, Núm. 1, pp. 498-516
2021
-
Intervención escolar sobre la muerte a partir del currículo español en educación infantil y primaria
SUMMA: Revista disciplinaria en ciencias económicas y sociales, Vol. 3, Núm. 2
-
The Psychological Impact of the COVID-19 Pandemic Affected Decision-Making Processes
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
2020
-
A Review of Mentorship in Spanish Higher Education: The Case of Writing Tutorials
Mentoring in Higher Education: Case Studies of Peer Learning and Pedagogical Development (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 135-154
2019
-
Discalculia: Manifestaciones clínicas, evaluación y diagnóstico. Perspectivas actuales de intervención educativa.
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 25, Núm. 1
-
Vertical Mapping of Auditory Loudness: Loud is High, but Quiet is not Always Low
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 40, Núm. 2, pp. 85-104
2018
-
Seeing music: The perception of melodic ‘ups and downs’ modulates the spatial processing of visual stimuli
Neuropsychologia, Vol. 117, pp. 67-74
2008
-
Novas possibilidades da difusão da leitura: um olhar para Arte e a Educação Física
Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 45, Núm. 5
2006
-
A páxina web como espazo de comunicación, participación, creación e difusión cultural
Interea visual, Núm. 8, pp. 45-47
2005
-
Nuestro nombre, nombre nuestro (Vivir, investigar, conocer y escribir la identidad)
Aula libre, Núm. 82, pp. 38-41
1997
-
La psicomotricitat a l'escola com una activitat de prevenció
Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 231, pp. 61