MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN Y DIAGNÓSTICO EN EDUCACIÓN
Departamento
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (33)
2024
2022
-
Management Skills and Styles of School Principals during the COVID-19 Pandemic
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 11
-
Mediación de la satisfacción vital entre la inteligencia emocional y el optimismo en personas con discapacidad intelectual
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 53, Núm. 3, pp. 145-166
-
Promoting professionalism through preservice teachers’ collaboration
European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 5, pp. 634-652
-
Relación entre calidad de vida y satisfacción vital a través de la inteligencia emocional de personas con discapacidad intelectual
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 63, pp. 43-58
-
Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634
2021
-
Basic psychological needs and their association with academic factors in the Spanish university context
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5, pp. 1-9
-
Basic psychological needs, emotional regulation and academic stress in university students: a structural model according to branch of knowledge
Studies in Higher Education, Vol. 46, Núm. 7, pp. 1421-1435
2020
-
Development and diagnosis of a teaching experience using participatory methods: Towards an ecosystemic learning in higher education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 15
-
Evaluation of the Emotional and Cognitive Regulation of Young People in a Lockdown Situation Due to the Covid-19 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Gamificación en el grado de educación social. La mediación como resolución de conflictos: un proyecto gamificado que mejora nos niveles de motivación y satisfacción de los estudiantes
Nuevas dimensiones de la educación: gamificación, TIC y e-learning (GKA Ediciones - Eagora), pp. 39-45
-
Motivational climate is associated with use of video games and violence in schoolchildren: A structural equation model according to healthy behaviors
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4
2019
-
Analysis of teachers' intercultural sensitivity levels in multicultural contexts
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 11
-
Análisis psicométrico y relaciones de diagnóstico de la inteligencia emocional y liderazgo en docentes de enseñanzas regladas
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 37, Núm. 1, pp. 201-216
-
El rol de la resiliencia en la asociación entre la actividad física deportiva y aspectos académicos en escolares
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 5, Núm. 3, pp. 513-531
-
Motivation, anxiety, and emotional intelligence are associated with the practice of contact and non-contact sports: An explanatory model
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 16
-
Physical activity in natural environments is associated with motivational climate and the prevention of harmful habits: Structural equation analysis
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAY
2018
-
Analysis of the psychometric properties of Perceived Motivational Climate in Sport Questionnaire and its relationship to physical activity and gender using structural equation modelling
Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 3
-
Characterization of motivation and type of physical-sport practice in adults through COMPASS profiles
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 13, Núm. 1, pp. 161-173
-
Influencia del tipo de centro educativo en las actitudes de los jóvenes hacia el dopaje
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 7, Núm. 1, pp. 97-102