Articles (1,039) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

filter_list Type (aggr.) Articles

2025

  1. AI in mathematics education: A bibliometric analysis of global trends and collaborations (2020-2024)

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 21, Núm. 2

  2. Adaptation and validation of a questionnaire for measuring nursing degree lecturers’ perceptions of using active teaching/learning methods in university education

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 49, Núm. 2, pp. 153-166

  3. Análisis del Diseño Universal de Aprendizaje-DUA y las TIC: una visión del profesorado mediante Focus Group

    Aula abierta, Vol. 54, Núm. 1, pp. 29-38

  4. Aplicaciones IA que mejoran el rendimiento académico del alumnado que reside en zonas en exclusión social para la prevención del abandono escolar

    Advances in Building Education, Vol. 9, Núm. 1, pp. 51-63

  5. Bibliometric Review of Factors Influencing University Dropout (2018-2022): An Analysis of Scientific Literature

    European Journal of Educational Research, Vol. 14, Núm. 1, pp. 167-183

  6. Calidad del diagrama de flujo de los meta-análisis en Educación: una revisión sistemática

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 18, Núm. 37, pp. 89-110

  7. Challenges of Religious and Cultural Diversity in the Child Protection System with Children Migrating “Alone” in Catalonia and Melilla

    Religions, Vol. 16, Núm. 2

  8. Classroom Violence and Family Functionality: A Look at the Role of the Aggressor and the Victim

    International Journal of Interdisciplinary Educational Studies, Vol. 20, Núm. 1, pp. 293-318

  9. Comparative study of attitude towards research, academic motivation, goal orientation and attributional styles in nursing and educational sciences students

    Edelweiss Applied Science and Technology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 493-504

  10. Developing and validating an assessment tool to measure climate change knowledge among middle school students: preliminary findings in a Spanish context

    International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 34, Núm. 2, pp. 120-138

  11. Developing and validating an assessment tool to measure climate change knowledge among middle school students: preliminary findings in a Spanish context

    International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 34, Núm. 2, pp. 120-138

  12. Emergencia climática y formación profesional. Tópico de interés científico: una revisión sistemática de la literatura

    Revista española de pedagogía, Vol. 83, Núm. 290, pp. 159-177

  13. Habilidades sociales del alumnado adolescente en contextos multiculturales

    Revista Electrónica Educare, Vol. 29, Núm. 1

  14. Innovation in university science teaching through professional learning communities

    JOTSE, Vol. 15, Núm. 1, pp. 142-161

  15. Las narrativas climáticas en las agendas educativas: obre el valor del tiempo para la investigación pedagógica y las políticas ambientales

    Revista española de pedagogía, Vol. 83, Núm. 290, pp. 83-103

  16. Migrant Women: A Thorough View of the Educational Impact on Their Work and Social Life Trajectory

    International Journal of Interdisciplinary Cultural Studies, Vol. 20, Núm. 2, pp. 41-61

  17. Monográfico: Educación ambiental, cultura de la sustentabilidad y emergencia climática: Presentación

    Revista española de pedagogía, Vol. 83, Núm. 290, pp. 23-26

  18. Multivariate Analysis of Influential Factors in the Perceptions of Educational Quality: A Focus on University Students in Multicultural Contexts

    International Journal of Learner Diversity and Identities, Vol. 32, Núm. 1, pp. 79-94

  19. Psychological determinants of performance in women's football: a systematic review on resilience, anxiety, motivation and cohesion

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 64, pp. 242-253

  20. Regulación emocional, autoconcepto y motivaciónen educación superior: estilo de vida activo como determinante

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 65, pp. 721-735