DEPARTMENT
MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN Y DIAGNÓSTICO EN EDUCACIÓN
Articles (1,039) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2025
-
AI in mathematics education: A bibliometric analysis of global trends and collaborations (2020-2024)
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 21, Núm. 2
-
Adaptation and validation of a questionnaire for measuring nursing degree lecturers’ perceptions of using active teaching/learning methods in university education
Journal of Further and Higher Education, Vol. 49, Núm. 2, pp. 153-166
-
Análisis del Diseño Universal de Aprendizaje-DUA y las TIC: una visión del profesorado mediante Focus Group
Aula abierta, Vol. 54, Núm. 1, pp. 29-38
-
Aplicaciones IA que mejoran el rendimiento académico del alumnado que reside en zonas en exclusión social para la prevención del abandono escolar
Advances in Building Education, Vol. 9, Núm. 1, pp. 51-63
-
Bibliometric Review of Factors Influencing University Dropout (2018-2022): An Analysis of Scientific Literature
European Journal of Educational Research, Vol. 14, Núm. 1, pp. 167-183
-
Calidad del diagrama de flujo de los meta-análisis en Educación: una revisión sistemática
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 18, Núm. 37, pp. 89-110
-
Challenges of Religious and Cultural Diversity in the Child Protection System with Children Migrating “Alone” in Catalonia and Melilla
Religions, Vol. 16, Núm. 2
-
Classroom Violence and Family Functionality: A Look at the Role of the Aggressor and the Victim
International Journal of Interdisciplinary Educational Studies, Vol. 20, Núm. 1, pp. 293-318
-
Comparative study of attitude towards research, academic motivation, goal orientation and attributional styles in nursing and educational sciences students
Edelweiss Applied Science and Technology, Vol. 9, Núm. 1, pp. 493-504
-
Developing and validating an assessment tool to measure climate change knowledge among middle school students: preliminary findings in a Spanish context
International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 34, Núm. 2, pp. 120-138
-
Developing and validating an assessment tool to measure climate change knowledge among middle school students: preliminary findings in a Spanish context
International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 34, Núm. 2, pp. 120-138
-
Emergencia climática y formación profesional. Tópico de interés científico: una revisión sistemática de la literatura
Revista española de pedagogía, Vol. 83, Núm. 290, pp. 159-177
-
Habilidades sociales del alumnado adolescente en contextos multiculturales
Revista Electrónica Educare, Vol. 29, Núm. 1
-
Innovation in university science teaching through professional learning communities
JOTSE, Vol. 15, Núm. 1, pp. 142-161
-
Las narrativas climáticas en las agendas educativas: obre el valor del tiempo para la investigación pedagógica y las políticas ambientales
Revista española de pedagogía, Vol. 83, Núm. 290, pp. 83-103
-
Migrant Women: A Thorough View of the Educational Impact on Their Work and Social Life Trajectory
International Journal of Interdisciplinary Cultural Studies, Vol. 20, Núm. 2, pp. 41-61
-
Monográfico: Educación ambiental, cultura de la sustentabilidad y emergencia climática: Presentación
Revista española de pedagogía, Vol. 83, Núm. 290, pp. 23-26
-
Multivariate Analysis of Influential Factors in the Perceptions of Educational Quality: A Focus on University Students in Multicultural Contexts
International Journal of Learner Diversity and Identities, Vol. 32, Núm. 1, pp. 79-94
-
Psychological determinants of performance in women's football: a systematic review on resilience, anxiety, motivation and cohesion
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 64, pp. 242-253
-
Regulación emocional, autoconcepto y motivaciónen educación superior: estilo de vida activo como determinante
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 65, pp. 721-735