DEPARTAMENTO
ORGANIZACIÓN DE EMPRESAS I
Artigos (38) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2016
-
Acción emprendedora femenina: Una mirada a su crecimiento en el contexto industrial
DYNA management, Vol. 4, Núm. 1
-
Adding value: How to develop a servitisation strategy in civil engineering
Proceedings of the Institution of Civil Engineers: Civil Engineering, Vol. 169, Núm. 1, pp. 35-40
-
Construction of International Cooperation strategies: An inquiry into the learning experience
Revista Iberoamericana de Estudios de Desarrollo= Iberoamerican Journal of Development Studies, Vol. 5, Núm. 1, pp. 126-153
-
Cómo el cliente puede favorecer una innovación ágil
Revista DYNA, Vol. 91, Núm. 6, pp. 604-604
-
Economía ecológica: la imposición energética como variable condicional en el proceso de convergencia europeo
Revista Iberoamericana de Economía Ecológica ( REVIBEC ), Vol. 26, pp. 167-175
-
Efectos de los juegos de simulación de empresas y Gamification en la actitud emprendedora en enseñanzas medias
Revista de educación, Núm. 371, pp. 133-156
-
Empirical Comparisons of X-bar Charts when Control Limits are Estimated
Quality and Reliability Engineering International, Vol. 32, Núm. 2, pp. 453-464
-
Emprendimiento: perspectiva cubana en la creación de empresas familiares
European Research on Management and Business Economics, Vol. 22, Núm. 2, pp. 70-77
-
Entrepreneurial decision-making, external social networks and strategic flexibility: The role of CEOs' cognition
European Management Journal, Vol. 34, Núm. 3, pp. 296-309
-
Factores clave para la búsqueda del aprendizaje organizacional en la cadena de suministro: una aproximación teórica
Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, Núm. 1, pp. 92-117
-
Fomentar la gestión del conocimiento a través de las redes sociales y la gestión tecnológica
Revista DYNA, Vol. 91, Núm. 5, pp. 487-487
-
IT integration, operations flexibility and performance: An empirical study
Journal of Industrial Engineering and Management, Vol. 9, Núm. 3, pp. 684-707
-
Increasing a brand’s competitive clout: the role of market share, consumer preference, and price sensitivity
Journal of Marketing Management, Vol. 32, Núm. 1-2, pp. 71-99
-
Influencia de la alta dirección y las variables tecnologicas en al gestión del conocimiento
DYNA management, Vol. 4, Núm. 1
-
Innovating in Organizations: A Model of Climate Components Facilitating the Creation of New Value
Creativity and Innovation Management, Vol. 25, Núm. 2, pp. 223-238
-
Internationalization of product-service systems: Global, regional or national strategy?
Foresight and STI Governance, Vol. 10, Núm. 1, pp. 16-29
-
Knowledge Combination Capability and Innovation: The Effects of Gender Diversity on Top Management Teams in Technology-Based Firms
Journal of Business Ethics, Vol. 135, Núm. 3, pp. 503-515
-
La participación del cliente y su efecto sobre la innovación en servicios
DYNA management, Vol. 4, Núm. 1
-
La transferencia de conocimiento y su absorción en grupos: efectos sobre la innovación en la investigación en la universidad
Revista DYNA, Vol. 91, Núm. 3, pp. 253-253
-
Logistics services and Lean Six Sigma implementation: a case study
International Journal of Lean Six Sigma, Vol. 7, Núm. 3, pp. 324-342