Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Jaén (150)

2023

  1. Active methodologies and curricular sustainability in teacher training

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380

  2. Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197

  3. Apoyo al alumnado con discapacidad auditiva: formación del profesorado a través de las TIC

    Formación del profesorado universitario en TIC como apoyo al alumnado con discapacidad (Dykinson), pp. 45-62

  4. Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review

    European Journal of Special Needs Education

  5. Derechos y responsabilidades en entornos digitales: Revisión en WOS

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 193-201

  6. Educación para el encuentro vs. Discursos de odio

    Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 245-250

  7. El autoaprendizaje como desarrollo personal

    Recursos y estrategias para la docencia y la tutoría en la universidad mediante el uso de tecnologías (Editorial Graó), pp. 61-80

  8. Estudio de caso de la competencia digital docente (DigCompEdu) de un centro educativo de la localidad de Linares (Jaén)

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 161-171

  9. Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study

    TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3

  10. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  11. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714

  12. Neurodidactics and healthy physical condition: proposal to improve educational inclusion

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 4, pp. 893-902

  13. Pathways between self-concept and academic stress: the role of emotional intelligence and personality among university students

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 2, pp. 182-196