Departamento
DIDÁCTICA Y ORGANIZACIÓN ESCOLAR
Publicaciones (369) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2019
-
A MOOC on universal design for learning designed based on the UDL paradigm
Australasian Journal of Educational Technology, Vol. 35, Núm. 6, pp. 30-47
-
A Spanish framework for school principal and professional identity: Context, development and implications
Education Policy Analysis Archives, Vol. 27
-
A dual and discontinuous professional identity: school principals in Spain
International Journal of Educational Management, Vol. 33, Núm. 5, pp. 806-827
-
A multicentre study of burnout prevalence and related psychological variables in medical area hospital nurses
Journal of Clinical Medicine, Vol. 8, Núm. 1
-
A multicentre study of psychological variables and the prevalence of burnout among primary health care nurses
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 18
-
A risk profile of sociodemographic factors in the onset of academic burnout syndrome in a sample of university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 5
-
A tour of Open Universities through literature: A bibliometric analysis
International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 20, Núm. 4, pp. 117-131
-
ASSESSMENT OF THE USE OF ROLE PLAYING IN THE SECONDARY MASTER
VIII INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION AND INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRANSCULTURAL HEALTH: THE VALUE OF EDUCATION AND HEALTH FOR A GLOBAL, TRANSCULTURAL WORLD (EDUHEM 2018)
-
Academic Effects of the Use of Flipped Learning in Physical Education
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, Núm. 1
-
Acción tutorial virtual: propuesta de intervención con alumnado universitario
Innovación y tecnología en contextos educativos (Universidad de Málaga (UMA)), pp. 364-372
-
Actitudes y prejuicios hacia la vejez en estudiantes de Educación Superior: Un estudio exploratorio
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 2221-2234
-
Active methodologies in health. Scientific production on gamification in health sciences
Science for Education Today, Vol. 9, Núm. 3, pp. 223-237
-
Alfabetización digital del profesorado de ciencias ambientales: un análisis de su competencia tecnológica
Revista Luna Azul, Núm. 49, pp. 172-184
-
Alfabetización y competencia digital en Educación Superior: una revisión sistemática
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 17, Núm. 1
-
Ambientes de aprendizaje para las nuevas -y viejas- metodologías en la educación superior
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 689-701
-
Amor y pedagogía de Unamuno: Una propuesta para entender la educación del Sumak Kawsay en Ecuador
Reflexiones pedagógicas contemporáneas.: Hacia una cultura educativa desde la conciencia (Comares), pp. 43-58
-
Ampliando fronteras de comunicación y colaboración a través de la red: la competencia digital como medio para promover la interculturalidad académica
Tendencias pedagógicas, Núm. 33, pp. 59-68
-
Analysis of further education students’ attitudes regarding environmental pollution. A case study in Granada
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 6
-
Analysis of nursing student prejudices towards the migrant population
Revista da Escola de Enfermagem, Vol. 53, pp. 1-7
-
Analysis of teachers' intercultural sensitivity levels in multicultural contexts
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 11