ECONOMÍA APLICADA
DEPARTAMENTO
Universidad de Córdoba
Córdoba, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Córdoba (30)
2024
-
Discovering flamenco show audience tourists’ profile: Sentiment analysis, opinions and attitudes
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 32
-
Gastrotourists' profiles through their motivations, opinions, and perceptions: An artificial neural networks approach
International Journal of Tourism Research, Vol. 26, Núm. 3
-
Lights! Camera! Action! Unveiling film tourists' profile
Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development
-
Unveiling astrotourists’ profiles. Activities, motivations, economic and social benefits and experiences
Enlightening Tourism: a pathmaking journal, Vol. 14, Núm. 2, pp. 1-16
-
Viajando entre letras: Explorando el turismo literario en España
El patrimonio y su perspectiva turística (Aranzadi), pp. 591-615
-
Why Do We Run in a Sporting Event? A Gender Perspective through the Half-Marathon of Cordoba, Spain
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 4
2023
-
Cultural heritage tourism in Granada. A multilayer perceptron approach
Journal of Tourism and Cultural Change, Vol. 21, Núm. 3, pp. 308-327
-
Determinantes del precio de la estancia en el sector de alojamientos turísticos de Melilla
II Foro de turismo ciudad de Melilla: Melilla, una historia compartida (Dykinson), pp. 135-138
-
Flamenco experience in Córdoba, Spain: estimating tourist profiles by multilayer perceptron's artificial neural networks
Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development, Vol. 13, Núm. 4, pp. 609-624
-
Las mascotas son bienvenidas: Cómo los destinos turísticos se adaptan a una nueva tipología de viajeros
Avances y promoción en el desarrollo turístico de Melilla (Dykinson), pp. 217-224
-
Perfil sociodemográfico del turista cinematográfico en la ciudad de Córdoba
II Foro de turismo ciudad de Melilla: Melilla, una historia compartida (Dykinson), pp. 167-170
-
Tourist accommodation pricing through peer-to-peer platform: evidence from Seville (Spain)
Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , Vol. 36, Núm. 1, pp. 3458-3477
-
Un binomio novedoso: Metodología PLS-SEM aplicada al turismo cinematográfico
Avances y promoción en el desarrollo turístico de Melilla (Dykinson), pp. 129-137
2022
-
Analysis of the coexistence of gaming and viewing activities in Twitch users and their relationship with pathological gaming: a multilayer perceptron approach
Scientific Reports, Vol. 12, Núm. 1
-
Creando experiencias sostenibles en turismo gastronómico
Diseñando experiencias sostenibles en turismo (Tirant Humanidades), pp. 115-123
-
Discovering gastronomic tourists’ profiles through artificial neural networks: analysis, opinions and attitudes
Tourism Recreation Research, Vol. 47, Núm. 3, pp. 347-358
-
Interests, motivations and gastronomic experiences in the world heritage site destination of Granada (Spain): satisfaction analysis
British Food Journal, Vol. 125, Núm. 13, pp. 61-80
-
Nuevos tipos de alojamientos: apartamentos turísticos y determinantes de valoración en el precio de la estancia
Investigaciones Turísticas, Núm. 23, pp. 94-111
-
Perceived value, satisfaction and loyalty in a World Heritage Site Alhambra and Generalife (Granada, Spain)
International Journal of Tourism Cities, Vol. 8, Núm. 4, pp. 949-964
-
Sustainable Economic Development Education: The Use of Artificial Neural Networks for the Profile Estimation of Students from Developing Countries
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3