María Inmaculada
Fernández Ávalos
María Inmaculada Fernández Ávalos-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (13)
2024
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Actions taken and barriers encountered by professionals working with adults with intellectual disabilities who experience grief: a qualitative approach
Death Studies, Vol. 48, Núm. 4, pp. 383-392
2023
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Coping with Death and Bereavement: A Proactive Intervention Program for Adults with Intellectual Disability
Journal of Mental Health Research in Intellectual Disabilities, Vol. 16, Núm. 4, pp. 339-362
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Intervención psicológica para el duelo dirigida a cuidadores familiares de adultos con discapacidad intelectual
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 31, Núm. 2, pp. 321-341
2022
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Percepción parental de los factores relacionados con la obesidad y el sobrepeso en hijos/as adolescentes: un estudio cualitativo
Revista española de nutrición humana y dietética, Vol. 26, Núm. 3, pp. 178-188
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Post-Traumatic Growth in Professionals Caring for People with Intellectual Disabilities during COVID-19: A Psychological Intervention
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 1
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Validity of the computerized battery for neuropsychological evaluation of children, BENCI, in spanish children: preliminary results
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 12, Núm. 8, pp. 893-903
2021
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Adquisición de competencias profesionales en el ámbito de la promoción de la salud de las personas mayores frente a la COVID- 19
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1781-1798
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Feeling of grief and loss in parental caregivers of adults diagnosed with intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 34, Núm. 3, pp. 712-723
2020
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Aplicación de las tecnologías e-health para la adquisición de competencias profesionales en el ámbito de la evaluación cognitiva en las personas mayores
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1083-1089
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Aprendizaje colaborativo para la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje en el contexto universitario
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1213-1219
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Increased amygdala activations during the emotional experience of death-related pictures in complicated grief: An fMRI study
Journal of Clinical Medicine, Vol. 9, Núm. 3
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Quality of life and concerns in parent caregivers of adult children diagnosed with intellectual disability: A qualitative study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-19
2017
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Evaluación de los procesos de duelo en personas con discapacidad intelectual: revisión sistemática
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 38, Núm. 3, pp. 783-786