PERSONALIDAD, EVALUACIÓN Y TRATAMIENTO PSICOLÓGICO
Saila
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaUniversidad de Sevilla-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (19)
2024
-
Bully-victims in bullying and cyberbullying: An analysis of school-level risk factors
Social Psychology of Education, Vol. 27, Núm. 2, pp. 587-609
-
The Effect of Cybervictimisation on Cyberaggression: Gender Differences and the Interplay of Emotion Regulation Strategies
The Psychology of Cyberbullying (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 89-104
2023
-
A 4-month prospective study of the relationship between emotional intelligence and suicide ideation in Spanish adolescents: The mediating role of positive and negative affect
Death Studies, Vol. 47, Núm. 4, pp. 509-513
-
Actitudes y conocimiento sobre la intervención asistida con animales entre profesionales de la educación
Aula abierta, Vol. 52, Núm. 2, pp. 139-146
-
Exigencias académicas en estudios de posgrado a distancia y sus vínculos con el agotamiento y la regulación de las emociones propias
Revista internacional de pedagogía e innovación educativa: RIPIE, Vol. 3, Núm. 1, pp. 139-154
-
Measuring dispositional forgiveness among Spanish adolescents and emerging adults: Psychometric properties of the Spanish Forgivingness Questionnaire (FQ)
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 17, pp. 14463-14473
-
Suicide risk assessment and depressive symptoms among Spanish adolescent bully-victims: Evidence for the importance of emotional intelligence and sex
Journal of Health Psychology, Vol. 28, Núm. 1, pp. 94-100
-
Understanding the Role of Emotion Regulation Strategies in Cybervictimization and Cyberaggression over Time: It Is Basically Your Fault!
Cyberpsychology, Vol. 17, Núm. 2
-
“No estoy seguro de querer continuar”: ¿cómo puede abordar el alumnado del máster en profesorado sus prácticas externas?
Revista internacional de pedagogía e innovación educativa: RIPIE, Vol. 3, Núm. 1, pp. 99-114
2022
-
Cognitive Flexibility and Decision Making Predicts Expertise in the MOBA Esport, League of Legends
SAGE Open, Vol. 12, Núm. 4
-
Teachers’ Subjective Happiness: Testing the Importance of Emotional Intelligence Facets Beyond Perceived Stress
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 15, pp. 317-326
-
Unraveling the links among cybervictimization, core self-evaluations, and suicidal ideation: A multi-study investigation
Personality and Individual Differences, Vol. 186
-
Visuospatial working memory and attention control make the difference between experts, regulars and non-players of the videogame League of Legends
Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 16
2020
-
Parenting practices among parents of children with attention-deficit/hyperactivity disorder: Gender-related differences
Journal of Clinical Psychology, Vol. 76, Núm. 1, pp. 239-245
2019
-
Sex differences in neuropsychological functioning among children with attention-deficit/hyperactivity disorder
Psychiatry Research, Vol. 278, pp. 289-293
2018
-
Determinantes sociales de la salud. Estatus socioeconómico, neurodesarrollo y funciones ejecutivas en la infancia
Index de enfermería: información bibliográfica, investigación y humanidades, Vol. 27, Núm. 3, pp. 143-146
2017
-
Percepción social en el arbitraje deportivo: blanco y en casa...
Avances en PAFD : Salud, bienestar, ocio y rendimiento desde una aproximación multidisciplinar: libro de actas del XV Congreso Andaluz y II Luso-Andaluz de Psicología de la Actividad Física y el Deporte : del 14 al 17 de febrero, 2017, Granada (Asociación de Psicología del Deporte de Andalucía), pp. 44-46
2016
-
Protocolo y metodología del estudio epidemiológico de la salud mental en Andalucía: PISMA-ep
Revista de Psiquiatria y Salud Mental, Vol. 9, Núm. 4, pp. 185-194
2001
-
Chebychev polynomials in a speech recognition model
Applied Mathematics Letters, Vol. 14, Núm. 5, pp. 581-585