Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad a Distancia de Madrid (16)

2023

  1. Evaluating Communication Effectiveness Through Eye Tracking: Benefits, State of the Art, and Unresolved Questions

    International Journal of Business Communication, Vol. 60, Núm. 1, pp. 24-61

2022

  1. EHS Hotels: Neuroimaging or Self-Reports When Evaluating Tourism Advertising and Websites?

    Case Based Research in Tourism, Travel, Hospitality and Events (Springer Singapore), pp. 255-275

  2. Evaluating the neural mechanisms of exposure and retrieval of hedonic and utilitarian banners: A fMRI study

    Computers in Human Behavior, Vol. 134

  3. How to Design a Smart Tourism Destination: The Case of Granada

    Case Based Research in Tourism, Travel, Hospitality and Events (Springer Singapore), pp. 201-218

2021

  1. Aplicación de la metodologías de juego en las aulas universitarias. Determinación de los principales indicadores de medición de su impacto

    Retos y desafíos de la innovación educativa en la era post COVID-19 (McGraw-Hill USA), pp. 29-44

  2. Plataformas de la economía colaborativa: Aceptación y uso de la generaciones X, Y y Z.

    Innovación en la investigación y transferencia del conocimiento: técnicas, casos prácticos y aplicaciones (Dykinson), pp. 137-150

2020

  1. Are distance higher education institutions sustainable enough? – A comparison between two distance learning universities

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 22, Núm. 4, pp. 709-730

  2. The effect of religion on the effectiveness of ecological advertising

    Worldviews: Environment, Culture, Religion, Vol. 24, Núm. 1, pp. 5-34

2019

  1. Assessing the antecedents of user intention to use mobile payment services in the context of emerging markets

    Impact of Mobile Services on Business Development and E-Commerce (IGI Global), pp. 144-163

  2. Blackboard Collaborate como aplicación para la elaboración de clases on-line

    Edunovatic 2018. Conference Proceedings: 3rd Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT. 17-19 December, 2018

  3. Blackboard collaborate como plataforma de aprendizaje en la docencia universitaria on-line

    Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 1470-1477

  4. Consumer Processing of Online Trust Signals: A Neuroimaging Study

    Journal of Interactive Marketing, Vol. 47, pp. 159-180

  5. Los nuevos comunicadores: los "inforfluencers"

    Redes sociales, tecnologías digitales y narrativas interactivas en la sociedad de la información (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 241-256

  6. Neurociencia del consumidor y turismo: una revisión de las aplicaciones de la neurociencia a las estrategias de comunicación en turismo

    Contenidos audiovisuales, narrativas y alfabetización mediática (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 585-597

  7. Neuroeducación: Análisis del potencial de la neurociencia aplicada a la educación

    Edunovatic 2018. Conference Proceedings: 3rd Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT. 17-19 December, 2018

  8. ¿Cómo reacciona el cerebro del consumidor ante entornos de publicidad y comercio electrónico? Una revisión de la investigación en Neuromarketing

    CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre