FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
FACULTAD
Universitat d'Alacant
Alicante, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat d'Alacant (46)
2024
-
Análisis de la formación universitaria española para impartir una lengua extranjera en Educación Infantil
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 36, pp. 51-64
-
Creation of social interaction environments with robot for autistic children: analysis of assessment instruments and type of activities
Journal of Enabling Technologies, Vol. 18, Núm. 1, pp. 13-27
-
Effects of an executive function programme (PEFEN) on preschool children: a pilot study
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 47, Núm. 1, pp. 113-137
2023
-
Infidelity in the Adolescence Stage: The Roles of Negative Affect, Hostility, and Psychological Well-Being
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 5
-
Non-destructive techniques (NDT) and statistical analysis for the characterization of bricks made with added glass
Construction and Building Materials, Vol. 408
-
STIMULATION OF EXECUTIVE FUNCTIONS IN SCHOOL-AGE CHILDREN
REVISTA UNIVERSIDAD Y SOCIEDAD, Vol. 15, pp. 429-435
2022
-
Aplicación de los principios pedagógicos que propone la "flipped classroom" en la educación superior: ventajas y desafíos
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 31-49
-
Bridging the Gap between Foreign Language and Early Childhood Teacher Education: A quantitative and qualitative analysis of teacher knowledge base
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5
-
Difundiendo el proyecto "Hacia un nuevo perfil docente. El maestro de Lenguas Extranjeras para la Educación Infantil (LEXEI)"
Nuevas tendencias en investigación: la transferencia de conocimiento de la Universidad a la sociedad (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 35-46
-
HOW PRIMARY SCHOOL STUDENTS PERFORM MULTIPLICATIVE STRUCTURE PROBLEMS WITH NATURAL AND RATIONAL NUMBERS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Innovative approaches Pre-primary CLIL classrooms
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 223-230
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
The LExEI t project: designing a new foriegn language teacher profile for early childhood education in the spanish context
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 313-322
2021
-
Educación intercultural: desde el desarrollo de competencias del profesorado hasta las trayectorias vitales del estudiantado internacional.
Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 14, Núm. 2, pp. 136-138
-
Estudio bibliométrico sobre competencia digital en la profesión docente
Investigación e intercionalización en la formación basada en competencias (Dykinson), pp. 97-120
-
Sexting during confinement in Spain: prevalence, motivations and predictor variables
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 42, Núm. 3, pp. 517-544
2020
-
Acceptance and knowledge of evolutionary theory among third-year university students in Spain
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 9 September
-
Comparative Study on Mathematical Anxiety Among Students From Costa Rica and Spain
Revista Electrónica Educare, Vol. 24, Núm. 2
-
Effects of physical self-concept, emotional isolation, and family functioning on attitudes towards physical education in adolescents: Structural equation analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 1
2019
-
El movimiento feminista en los Estados Unidos de Seneca Falls en los años veinte
Quaderns de la Igualtat 9: Revolucions i moviments de dones (Publicacions URV), pp. 9-28