Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade de Santiago de Compostela (24)

2023

  1. Análisis de webs editoriales en biografías de mujeres para público infantil y juvenil

    Revista colombiana de educación, Núm. 89, pp. 389-408

  2. Exploring the nature of the gender-congruency effect: implicit gender activation and social bias

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  3. Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520

2022

  1. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2020

  1. 2007-2017: A decade of key competences in Spain

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 381-399

  2. Trabajar la argumentación a través de un juego de rol: ¿debemos instalar el cementerio nuclear?

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 3, pp. 125-142

  3. Water and climate change, two key objectives in the agenda 2030: Assessment of climate literacy levels and social representations in academics from three climate contexts

    Water (Switzerland), Vol. 12, Núm. 1

2019

  1. Skill levels on visualization and spatial reasoning in pre-service primary teachers

    Universal Journal of Educational Research, Vol. 7, Núm. 12, pp. 2647-2661

  2. Social representations of climate change among Spanish university students of the social sciences and humanities

    International Journal of Interdisciplinary Environmental Studies, Vol. 13, Núm. 3-4, pp. 1-14

2017

  1. Education on Climate Risks and their Implications for Health

    Procedia - Social and Behavioral Sciences, pp. 599-605

  2. La representación social del cambio climático en el alumnado universitario español de Ciencias e Ingeniería

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1765-1770

2015

  1. Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 33, Núm. 1, pp. 127-150

2014

  1. El Caso Victor: Dificultades metacognitivas en la resolución de problema

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 28, Núm. 48, pp. 255-275

  2. Simulation of plume dispersion using different stack configurations and meteorological inputs

    International Journal of Environment and Pollution, Vol. 55, Núm. 1-4, pp. 139-147