FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Facultad
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (40)
2024
-
Estrategias clave en el diseño y gestión de espacios para el ocio social y el empoderamiento de la comunidad
Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 185-199
-
Prisión y Estigma. Un Estudio desde la Perspectiva Socioeducativa y de Género
Géneros, Vol. 13, Núm. 1, pp. 22-42
2023
-
Early Leaving from Education and Training and Related Matters through the Lens of the Life Course Paradigm: A Systematic Review of the Literature
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 9
-
Illuminating the path: a methodological exploration of grounded theory in doctoral theses
Qualitative Research Journal
-
Multicausal analysis of the dropout of university students from teacher training studies in Andalusia
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Music skills of Spanish-speaking children with developmental language disorder
Research in Developmental Disabilities, Vol. 140
2022
-
Attitudes towards terrorist rehabilitation programs: psychological mediating and moderating mechanisms
Psychology, Crime and Law
-
Didactic Suitability of Official Peruvian Secondary Education Curriculum Materials in Probability
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 73, pp. 888-922
-
Didáctica, Belleza e Intercreatividad
Didáctica de la belleza y la intercreatividad: Un reto para influencers de aprendizaje en entornos artísticos (McGraw Hill España), pp. 5-18
-
HOW PRIMARY SCHOOL CHILDREN UNDERSTAND THE SAMPLE SPACE LINKED TO DIFFERENT TYPES OF EVENTS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Role of neurodidactics in teacher professionalization for online teaching in higher education
Texto Livre, Vol. 15
2021
-
Best practices in the use of mobile learning by university teachers of didactics language-literature
Revista Conhecimento Online, Vol. 3, pp. 6-25
-
Conflicto y educación para la paz
Intervención educativa en contextos sociales: educación social especializada y comunitaria (Universidad del Norte), pp. 68-90
-
Cómo elaborar la discusión de un TFM
Guía para la elaboración de trabajos fin de máster de investigación educativa (Octaedro), pp. 173-183
-
La estereotipia social de los adolescentes italianos durante la práctica deportiva
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 614-619
-
Lectoescritura creativa y TIC: experiencia Scratch en launiversidad
Experiencias docentes e investigadoras innovadoras en contextos universitarios iberoamericanos (Dykinson), pp. 23-32
-
Prosodic skills of Spanish-speaking children with developmental language disorder
International Journal of Language and Communication Disorders, Vol. 56, Núm. 4, pp. 784-796
-
Socially disadvantaged youth: Forms of expression and communication in social networks as a vehicle of inclusion
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 23
2020
-
Didactical analysis of a lesson on proportionality of a primary school textbook using tools of the onto-semiotic approach
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 34, Núm. 66, pp. 40-68
-
Evolución e Incidencia de la Enseñanza de Lenguas en la Comunidad Científica
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 9, Núm. 2, pp. 245-265