Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (19)

2023

  1. Rasgos que caracterizan las estrategias de comunicación y de diseminación científica en las redes sociales

    Comunicación y diseminación científica a través de las redes sociales: aproximación desde el ámbito educativo en España (Tirant Humanidades), pp. 97-132

2020

  1. Acciones educativas innovadoras para el día internacional de la mujer y la niña en la ciencia infantil y primaria

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 449-458

  2. Cognitive Abilities and Financial Decision Making

    Psychological Perspectives on Financial Decision Making (Springer International Publishing), pp. 71-87

  3. Innovación educativa: Creencias de futuros maestros

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 487-496

  4. Is knowledge of circular economy, pro-environmental behavior, satisfaction with life, and beliefs a predictor of connectedness to nature in rural children and adolescents? A pilot study

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 23, pp. 1-13

  5. Lean mass index is positively associated with white matter volumes in several brain regions in children with overweight/obesity

    Pediatric Obesity, Vol. 15, Núm. 5

  6. Recognizing a Heart Attack: Patients’ Knowledge of Cardiovascular Risk Factors and Its Relation to Prehospital Decision Delay in Acute Coronary Syndrome

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  7. Why Negative or Positive, If It makes Me Win? Dark Personality in Spanish Competitive Athletes

    International journal of environmental research and public health, Vol. 17, Núm. 10

2018

  1. Necesidades psicológicas básicas, motivación y compromiso en educación física

    Revista de psicología del deporte, Vol. 27, Núm. 1, pp. 97-104

2012

  1. Psychometric properties of the Spanish version of the health-promoting lifestyle profile II

    Research in Nursing and Health, Vol. 35, Núm. 3, pp. 301-313