TEORIA DE LA EDUCACION MATEMATICA Y EDUCACIÓN ESTADÍSTICA
TEORIA DE LA EDUCACION MATEMAT
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Almería (51)
2024
2023
-
Evaluation of Convergent, Discriminant, and Criterion Validity of the Cuestionario Burnout Granada-University Students
Mathematics, Vol. 11, Núm. 15
-
Levels of Burnout and Engagement after COVID-19 among Psychology and Nursing Students in Spain: A Cohort Study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1
-
Prevalence of Burnout Syndrome and Fear of COVID-19 among Adolescent University Students
Children, Vol. 10, Núm. 2
-
Razonamiento proporcional y algebraico en tareas probabilísticas
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 560
-
Validity Evidence for the Internal Structure of the Maslach Burnout Inventory-Student Survey: A Comparison between Classical CFA Model and the ESEM and the Bifactor Models
Mathematics, Vol. 11, Núm. 6
2022
-
Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
-
Didactic Suitability of Official Peruvian Secondary Education Curriculum Materials in Probability
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 73, pp. 888-922
-
HOW PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS INTERPRET PUPILS’ SOLUTIONS TO A FAIR GAME TASK
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Las medidas de tendencia central en el libro de texto de quinto básico en Chile
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 74
-
Preservice Elementary Teachers’ Mathematical Knowledge on Fractions as Operator in Word Problems
Mathematics, Vol. 10, Núm. 3
-
Reflections of prospective teachers on the didactic suitability and use of a textbook lesson
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 72, pp. 555-579
-
Tutorización entre iguales: una experiencia de innovación docente en el Grado en Educación Primaria
Investigación e innovación sobre inclusión e intervención socioeducativa (Dykinson), pp. 337-355
2021
-
Measurement in primary school mathematics and science textbooks
Mathematics, Vol. 9, Núm. 17
2020
-
A Geometrical Interpretation of Collinearity: A Natural Way to Justify Ridge Regression and Its Anomalies
International Statistical Review, Vol. 88, Núm. 3, pp. 776-792
-
Didactical analysis of a lesson on proportionality of a primary school textbook using tools of the onto-semiotic approach
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 34, Núm. 66, pp. 40-68
-
Interval estimation: methodological approaches and understanding difficulties
BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 3, pp. 269-291
-
Knowledge of statistical tables by chilean students third year of primary education
Educacion Matematica, Vol. 6, Núm. 2, pp. 247-277
-
Study of the predictive validity of the burnout granada questionnaire in police officers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 17, pp. 1-9
2019
-
A multicentre study of burnout prevalence and related psychological variables in medical area hospital nurses
Journal of Clinical Medicine, Vol. 8, Núm. 1