FYDAD
Formación, desarrollo y actividad docente
Publicaciones (148) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Academic identities in today’s university: a visual study
Higher Education Research and Development
-
La empatía en la formación de maestros de Educación Infantil y Primaria: estudio descriptivo del perfil empático de una muestra de estudiantes de la Universidad de Granada
Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 725-736
-
Learning strategies in initial teacher training: a systematic review
London Review of Education , Vol. 22, Núm. 1
-
Necesidades formativas de los entrenadores de fútbol adaptado
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 590-597
-
Socio-cultural and artistic disruption in the Spanish university: the ArtEduca experience
Teaching in Higher Education, Vol. 29, Núm. 2, pp. 549-566
-
The stark implications of abolishing child welfare: An alternative path towards support and safety
Child and Family Social Work
-
Tobacco use behavior among adults exposed to cumulative adverse childhood experiences: A systematic review and meta analysis
Addictive Behaviors, Vol. 152
2023
-
A Template for Implementing Interprofessional Education in Child Advocacy
Journal of Social Work Education, Vol. 59, Núm. 4, pp. 1146-1165
-
A response to Evangelist et al., 2023
Child Abuse and Neglect
-
Academics' perceptions regarding performance evaluations and the consequences for their professional and personal activity
Journal of Applied Research in Higher Education
-
Active methodologies and curricular sustainability in teacher training
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380
-
Challenges and Opportunities to Recruiting and Engaging with Gay Male Latino Sexual Assault Survivors
Field Methods, Vol. 35, Núm. 1, pp. 48-63
-
Changes in Mental Health Service Use over a Decade: Evidence from Two Cohorts of Youth Involved in the Child Welfare System
Child and Adolescent Social Work Journal, Vol. 40, Núm. 5, pp. 727-741
-
Ciberplagio Académico entre el estudiantado universitario: un acercamiento al estado actual de la temática (2017-2020)
Revista colombiana de educación, Núm. 87
-
Comunidades profesionales de aprendizaje y capital social para la transformación de las escuelas bajo la Agenda 2030: Propuesta de trabajo
Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 161-168
-
DIGITAL SECURITY IN EDUCATIONAL TRAINING PROGRAMS: A STUDY BASED ON FUTURE TEACHERS' PERCEPTIONS
INFORMATION TECHNOLOGIES AND LEARNING TOOLS, Vol. 95, Núm. 3, pp. 102-111
-
Early career academic’s odyssey: A narrative study of her professional identity construction
Research Evaluation, Vol. 32, Núm. 2, pp. 458-466
-
El liderazgo inclusivo ejercido por los directores de los centros de educación obligatoria de Andalucía (España): perspectiva de las familias
Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 865-874
-
El pensamiento crítico en Educación Superior: formación inicial docente
Género y educación ante la manipulación de la comunicación (Dykinson), pp. 505-522
-
El profesorado de los grados de educación: sus competencias a debate
Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro), pp. 211-219