PSICOLOGIA DE LA INTERVENCION EN LA EDUCACION
PSICOLOGIA DE LA INTERVENCION
Jesús
de la Fuente Arias
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec Jesús de la Fuente Arias (23)
2024
-
In memoria de Fernando Justicia Justicia
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 22, Núm. 62, pp. 1-10
2023
2018
-
Self-Regulation Questionnaire (SRQ) in Spanish adolescents: Factor structure and rasch analysis
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. AUG
2017
-
Linear relationship between resilience, learning approaches, and coping strategies to predict achievement in undergraduate students
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUN
-
Relationship between resilience and self-regulation: A study of Spanish youth at risk of social exclusion
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. APR
-
Validation of the Spanish Short Self-Regulation Questionnaire (SSSRQ) through Rasch analysis
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. MAR
2014
-
Factor structure of the Self-Regulation Questionnaire (SRQ) at spanish universities
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-8
2013
-
How regulatory teaching impacts university students' perceptions of the teaching-learning process: the role of teacher training
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 36, Núm. 3, pp. 375-385
2012
-
Enseñanza reguladora, y aprendizaje autorregulado en universitarios: estudio de validez confirmatorio de las escalas EIPEA
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 10, Núm. 27, pp. 839-866
2010
-
Estudio de validación de la Escala para la Evaluación del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje: versión del estudiantes (EEPEA-E)
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 8, Núm. 21, pp. 815-840
-
Percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje y rendimiento académico en diferentes contextos instruccionales de la Escuela Superior
Psicothema, Vol. 22, Núm. 4, pp. 806-812
2008
-
Enfoques de aprendizaje, autorregulación y rendimiento en tres universidades europeas
Psicothema, Vol. 20, Núm. 4, pp. 705-711
-
The Revised Two-Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F): Exploratory and confirmatory factor analyses at item level
European Journal of Psychology of Education, Vol. 23, Núm. 3, pp. 355-372
2007
-
Efectos de usar herramientas electrónicas en la mejora de la regulación del proceso enseñanza-aprendizaje
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 5, Núm. 13, pp. 757-782
-
El aprendizaje experto y la autorregulación del aprendizaje
Enciclopedia de psicología evolutiva y de la educación (Aljibe), pp. 509-532
-
El estudio de las expectativas en la universidad: análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigación
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Vol. 9, Núm. 1
-
Relaciones entre preferencias de la enseñanza y enfoques de aprendizaje de los universitarios
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 30, Núm. 4, pp. 537-550
2006
-
An interactive model of regulated teaching and self-regulated learning
International Journal of Learning: Annual Review, Vol. 12, Núm. 7, pp. 217-226
-
La autorregulación personal de los estudiantes universitarios
La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes (EOS), pp. 69-82
-
La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes
EOS